اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی و پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی و پیکر تراشی | جوانسازی پوست

تزریق ژل و بوتاکس
کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب با انجام خدمات پاکسازی و جوانسازی پوست ، جوانسازی پوست ، جوانسازی صورت ، میکرودرم ، فیزوتراپی ، رفع موهای زائد ، لیزر صورت ، لیزر بدن و بیکینی ، رفع سلولیت ، شاک ویو ، لاغری موضعی و پیکرتراشی ، مشاوره تغذیه و لاغری ، ماساژ ، ماساژ درمانی ، سنگ داغ شرقی ، سوئدی ، فیزوتراپی و شاک ویو ، طب سوزنی
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، پارک (شهید نورانی)، پلاک 26 طبقه دوم غربی
021-88361343

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آنچه که باید در مورد لاغری موضعی و پیکر تراشی بدانید

پیکر تراشی و لاغری موضعی به مجموعه ای از روشهای تهاجمی و غیر تهاجمی گفته می شود که بوسیله آن ها میتوان نواحی مختلف بدن را به فرم دلخواه درآورد . پیدایش پیکر تراشی و لاغری موضعی  مربوط به افرادی است که  شکم و پهلو دارید و یا دارای چاقی موضعی ران و باسن و یا بازو هستید. چاقی های موضعی بدترین نوع چاقی است. اگر شما کلا چاق باشید یک رژیم لاغری می گیرید و کلا 15 کیلو و یا بیشتر کم میکنید و متناسب با کاهش وزن قسمت های دیگه بدن هم لاغر میشود که ممکن است دلخواه شما نباشــــد ،   اما پیکر تراشی و لاغری موضعی  میتواند این مشکل را برطرف کند  وقتی رژیم میگیرید از کل بدن لاغر میشود ،  اما روش های موضعی باعث تغییر سایز ناحیه مدنظر شده و تاثیری بر سایر قسمت های بدن ندارد در مقاله سعی شده است آشنایی کاملی به شما در مورد لاغری موضعی و پیکر تراشی بدهد .

 تکنیک پیکرتراشی لیپوماتیک تلفیقی از دو تکنیک Tumescent و Power Assisted می باشد. دستگاه لیپوماتیک یکی از دستگاهای لیپولیز در جهان است که توسط FDA تائید شده است این دستگاه برای اولین بار توسط یک جراح آلمانی ابداع شد.

به طور کلی روش های تخلیه چربی بدون جراحی شامل :

  • لیپوساکشن
  • لیپولیزر
  • لیپوماتیک
  • bodyjet
  • حجم دهی به اندام ها (باسن و ساق پا و … ) با تزریق چربی و یا پروتز

 

 لاغری موضعی

پیکر تراشی لیپوماتیک چیست ؟

پیکر تراشی لیپوماتیک  روش لیپوماتیک جدیدترین روش تخلیه چربی است که مشکلات ایمنی را در روش سنتی لیپوساکشن حل کرده است؛ در این روش سلول های چربی به صورت کاملاً فیزیکی تخریب شده و توسط حرکات لرزشی کانولا بصورت آزاد در آمده و این چربی به آرامی، بدون درد و خونریزی توسط دستگاه از بدن خارج می شود. بنابراین بدلیل عدم استفاده از لیزر و حرارت در بافت چربی امکان فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و به طور اعجاب انگیزی به سفت تر شدن و لیفت پوست نیزکمک می کند. روش پیکرتراشی با لیپوماتیک شیوه ای باورنکردنی برای دست یابی به اندامی ایده آل به حساب می آید .

با پیکرتراشی با لیپوماتیک  تخلیه چربی به طور کاملاً یکنواخت و طبیعی از مناطقی مانند شکم، پهلو، پشت، باسن، ران، ساق انجام می شود و حتی می توان حجم اندکی از چربی های موضعی در مناطقی مانند غبغب، بالای سینه، بزرگی سینه آقایان، اطراف زانو را برداشت .همچنین قابل ذکر است که به دلیل عدم آسیب به سلول های چربی به طور همزمان می توان چربی خارج شده را به هر قسمتی از بدن مانند باسن، سینه، صورت (گونه، لب و خطوط وچروک های پوستی)، پشت دست و … تزریق کرد.

پیکرتراشی با لیپوماتیک روشی کارآمد برای از بین بردن چربی ها به حساب می آید که به راحتی می توان با استفاده از آن چربی هایی که به کمک ورزش و رژیم غذایی از بین نمی روند را برطرف نمود در مورد پیکرتراشی با لیپوماتیک باید گفت  این روش بی عارضه بوده و خطر آن بسیار کم است . و لذا تمام افراد میتوانند از این روش برای زیبایی اندام استفاده کنند .

 

رابطه با پیکر تراشی و لاغری موضعی باید گفت که بسیاری از مراجعین تصور میکنند ، این روش تنها بوسیله یک دستگاه خاص انجام می شود  ، در حالیکه روش انجام پیکر تراشی و لاغری موضعی کاملا مبتی بر وضعیت مراجعه کننده است .

 

 

 لاغری موضعی 

آیا پیکر تراشی لیپوماتیک برای تمام قسمت های بدن انجام میشود ؟

پیکر تراشی لیپوماتیک برای قسمت های زیر قابل انجام است :

  • جراحی پلاستیک سینه ( مامو پلاستی ، لیفت سینه ، ایمپلنت سینه )
  • پیکر تراشی برای تمام نواحی بدن
  • لیپوماتیک شکم و پهلو
  • لیپوماتیک بازو
  • لیپوماتیک غبغب
  • لیپوماتیک باسن و ساق پا
  • لیپوماتیک پشت

 

جمع بندی : پیکرتراشی موضعی جهت از بین بردن چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن مانند چربی‌های اطراف شکم، اطراف کمر، غبغب و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد با وجود این که رژیم غذایی مناسبی رارعایت می‌کنند اما باز هم چربی‌هایی در ناحیه پهلوها و شکم دارند که سبب زشت به ظاهر رسیدن اندام آن‌هامی‌شود.
این چربی‌ها با توجه به این که به صورت موضعی در یک قسمت خاص تجمع کرده‌اند به راحتی از بین نمی‌روند و بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی هم نمی‌توانید به نتیجه مطلوبتان که داشتن تناسب اندام و همچنین کمری زیبا و باریک است دست پیدا کنید.

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

چگونه در یک ماه بیش از15 کیلوگرم لاغر شویم؟

سوالی که گاهی مراجعین محترم از پزشک تغذیه کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب  میپرسند این است که آیا امکان دارد چگونه در یک ماه بیش از15 کیلوگرم لاغر شویم؟ نکته ایی را که نباید فراموش کنیم این است که کاهش وزن باید با روش های اصولی انجام شود،تا مواد مغذی و ویتامین ها و به بدن برساند تا نتیجه‌ای مطلوب داشته باشد. در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد میشود .

 

لاغر

 

متاسفانه علی رقم آنچه که رژیم های غذایی رایج و تبلیغات  محصولات لاغری و کاهش وزن وعده می دهند هیچ راه سریع و دائمی و آسان برای لاغری سریع وجود ندارد. برای کاهش وزن سالم و بی خطر وابسته به عادات های بلند مدت است که شامل یک رژیم غذایی صحیح و ورزش منظم است ، که متاسفانه بسیاری از افراد آن را فراموش میکنند .

 

گام اول : مصرف غذاهای کم کالری را فراموش نکنید

 

مصرف غذاهای کم کالری را باید اولین اولویت در برنامه کاهش وزنتان باشد برای سوختن یک 450 گرم ، شما باید مصرف کالری بدنتان حدود 3450 کالری کاهش بدهید ، بر اساس نظر پزشکان تغذیه کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب  شما با رساندن 500 کالری کمتر به بدنتان در هر روز یک 450 گرم از وزنتان در هفته کم کنید ،  و این کاهش وزن در صورتی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که شما بصورت دقیق و حساب شده پایند برنامه رژیم غذایی ارائه شده باشید .

 

چگونه لاغر شویم

 

گام دوم : انتخاب صحیح غذا

 

کاهش وزن تنها با مصرف کمتر کالری به نتایج مطلوب نخواهد رسید لذا اگر که تصمیم شما این است که چگونه در یک ماه بیش از15 کیلوگرم لاغر شویم؟ نباید از خوردن غذاهای زیر غافل شوید .

 مصرف پروتئین های کم چربی مانند مرغ و ماهی

مصرف چربی های مفید مانند روغن زیتون ، روغن هسته انگور و آجیل

مصرف سبزیجات و میوه ها به مقدار زیاد

اجتناب از نوشیدن  نوشیدنی های الکلی

 

چگونه لاغر شویم

 

برنامه گام به گام تا رسیدن به اندام ایده آل

 

برنامه گام به گام تا رسیدن به اندام ایده آل و  لاغری باید برنامه‌ریزی داشته باشید و مصمم باشید که می‌خواهید در این راه قدم بردارید پزشکان متخصص کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب  با برنامه دقیق و شخصی سازی شده ، شما را در این راه قدم به قدم همراهی خواهند کرد .

 

نکات زیر را برای لاغر شدن جدی بگیرید

 


  1.     صبحانه مقوی با حجم بالا بخورید : بدن کسانی که صبحگاه بیشتر و شبانگاه کمتر می‌خورند تمایل بیشتری به کاهش وزن دارد. متخصصین بر این باورند که مصرف غذاهایی با پروتئین بالا و ترجیحا گرم کمک بیشتری به احساس سیر بودن می‌کند و با مصرف کمتر از 25 گرم پروتئین می‌توانید 300-400 کالری دریافتی را کم کنید.
     
  2.    از وعده‌های غذایی خود عکس بگیرید : آلبومی برای خود تهیه کنید و عکس‌های غذاهایی که می‌خورید را در آن بگذارید. این کار به شما یادآوری می‌کند که در طول زمان چگونه رژیم غذایی تان تغییر کرده و حجم غذاهایتان به چه مقدار دارد کاهش می‌یابد.
      
  3.   از نرم‌افزارها کمک بگیرید از نرم‌افزارهایی که میزان سوخت و ساز کالری و تعداد گام‌هایتان را نشان می‌دهند استفاده کنید. با این روش شما از میزان کالری که سوزاندین به صورت دقیق مطلع خواهید شد و می‌توانید بر آن اساس کالری مصرفتان را کنترل نمایید.

چگونه لاغر شویم

  1.     از مکمل‌های پروتئینی استفاده نمایید : با توجه به شرایط سلامتی و با مشورت پزشک معالجتان می‌توانید از مکمل‌های پروتئینی و فیبری که باعث پرشدن معده می‌شوند و احساس سیری را ایجاد می‌کنند استفاده نمایید تا از ریزه‌خواری و مصرف میان وعده‌های شیرین جلوگیری کنید ، برای اینکه بتوانید مکمل‌های پروتئینی  مناسب برای خودتان را استفاده کنید حتما از پزشک تغذیه کمک بگیرید ، پزشکان تغذیه کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب  شما را راهنمایی خواهند کرد
  2.    هوشمندانه خرید کنید : هرگز با شکم خالی به خرید نروید ، زیرا این  کار باعث می‌شود شما هر آنچه که می‌بینید را بخرید. قبل از خرید لیستی از مواد مورد نیاز خود تهیه کنید و باتوجه به آن خرید نمایید. سعی کنید سبد خرید خود را از سبزیجات و میوه‌های تازه و خوشمزه پر کنید.
  3.     ورزش کنید : ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا کالری اضافه‌ای که دریافت می‌کنید را بسوزاند و باعث سوختن چربی‌های بدن و در نتیجه لاغری می‌شود. با ورزش کردن بدنی سالم و روحیه‌ای شاد خواهید داشت. همچنین فعالیت‌های مناسب ورزشی به تقویت عضلات شما نیز کمک می‌کند.
  4.     از دستگاه‌های لاغری استفاده نمایید : اگر دچار چاقی موضعی و یا در حال کاهش وزن هستید حتما از دستگاه‌های لاغر کننده‌ی موضعی برای شکستن غلاف چربی و لیف پوست خود کمک بگیرید. با این دستگاه‌ها می‌توانید علاوه بر کاهش وزن به میزان چشمگیری سایز کم کنید. حتما به این موضوع توجه کنید که این دستگاه‌ها زیر نظر پزشک انجام شود و به شما آسیبی وارد نکند.
  5.     با لباس‌های قبلی خود عکس بگیرید : بعد گذشت حداقل 2 هفته با لباس‌های قبلی خود عکس گرفته و از اینکه لباس‌هایتان برای شما گشاد شده انرژی مثبت بگیرید.

تغذیه سالم برای لاغری

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید!! | قسمت اول

 

 

مقاله  ""99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید "" از جمله مقالات تخصصی پزشکان تغذیه اکسیر شهرک غرب است ؛‌ که در ۳ قسمت متوالی تقدیم حضور شما کاربران عزیز و همیشگی کلینیک  زیبایی و تناسب اندام اکسیر شهرک غربتقدیم میگردد . 

 

گام اول : شروع با یک رژیم غذایی

 

قبل از شروع هر رژیم غذایی نیاز است اطمینان حاصل کنید که کاملا در این خصوص متعهد هستید. به عبارت دیگر، نیاز دارید برنامه ای داشته باشید و تصمیم بگیرید تا آن را دنبال کنید تا به اهداف مربوط به تناسب اندام خود برسید. علاوه بر آن، باید انگیزه مناسبی نیز برای ادامه راه داشته باشید.

 

گام دوم : بهانه ها را حذف کنید

 

امروزه افراد زیادی قادر نیستند رژیم غذایی خود را آغاز کنند؛ زیرا فکر می کنند که خیلی اضافه وزن ندارند یا اینکه این عمل را به زمان دیگری محول می کنند. برای اینکه بهانه های خود را حذف کنید باید با مشکلتان روبه رو شوید و این حقیقت را که رژیم گرفتن یکی از راه حل های مربوطه است، بپذیرید. این را به خاطر داشته باشید که بهانه ها ممکن است حتی وقتی به تازگی رژیم گرفتن خود را آغاز کرده اید، پدیدار شوند، بنابراین نیاز دارید تا برای آن بهانه ها آمادگی لازم را داشته باشید.

 

گام سوم :  تا جایی که می توانید به جمع آوری اطلاعات بپردازید

 

اگر کاملا تصمیم خود را گرفته اید که رژیم غذایی راهی برای وزن کم کردن و تناسب اندام  است، پس باید تا جایی که می توانید اطلاعات جمع آوری کنید. همچنین می توانید بیشتر با حقایق تغذیهای مربوط به اقلام غذایی مختلف آشنا شوید.

 

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام چهارم :  دلایل بیشتری برای رژیم گرفتن پیدا کنید

 

افراد مختلف دلایل مختلفی برای رژیم گرفتن دارند. برخی از افراد نیاز دارند برای بهبود شرایط سلامت خود این کار را انجام دهند در صورتی که دیگران می خواهنددر لباس های سایز کوچک خود زیبا به نظر رسند و تناسب اندام داشته باشند . دلایل شما هر چه باشد باید همیشه آنها را برای خودتان یادآور شوید تا انگیزه بیشتری برای رژیم گرفتن در خودتان ایجاد کنید.

 

گام پنجم :  از لحاظ عاطفی درگیر شوید

ایجاد جرقه در عواطفتان برای دنبال کردن رژیم غذایی راه خوبی برای شروع است. دلیل این موضوع این است که می تواند به رژیم غذایی شما هدف و معنای بیشتری ببخشد. علاوه بر آن، این موضوع می توانند اشتیاق و علاقه بیشتری نیز برای وزن کم کردن در شما ایجاد کند. بنابراین، باید به طور مداوم در آینه به خودتان نگاه کنید و خودتان را با تصاویر مربوط به سالهای گذشته خود مقایسه کنید. با انجام این کار می توانید برای رسیدن به اهدافتان از طریق رژیم غذایی خود و تناسب اندام  انگیزه بیشتری پیدا کنید.

 

گام ششم :   رژیم گرفتن را به عنوان کاری سخت در نظر نگیرید

 

وقتی می خواهید برنامه رژیمی خود را آغاز کنید، چیزی که می تواند شما را از انجام این کار باز دارد، افکارتان در خصوص میزان دشواری این کار خواهد بود. بنابراین، باید این کار را به عنوان امری آسان در نظر گیرید. خودتان را به چالش بکشید و یک گام به جلو بردارید. این کار را عجولانه انجام ندهید، تا قادر باشید برای مدت زمان کافی این رژیم را حفظ کنید و در نهایت نتایج مد نظر خود را ببینید و  به تناسب اندام  برسید .

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام هفتم :  انتخاب برنامه مربوط به رژیم غذایی خود

 

برنامه های زیادی در خصوص رژیم غذایی وجود دارد که امروزه در دسترس همه قرار دارند. در هر حال، انتخاب مناسب یکی از کلیدهای رسیدن به موفقیت در این زمینه است. برای انتخاب بهترین رژیم، باید از رژیم هایی که خیلی محدود کننده هستند، اجتناب کنید. علاوه بر آن، باید برنامه ای را نیز انتخاب کنید که افراد از آن رضایت داشته اند.

 

گام هشتم :  اظهار نظر مثبت

اگر در دنبال کردن یک رژیم یا آغاز رژیمی با مشکل مواجه هستید، در حقیقت می توانید از اظهار نظر مثبت برای آن بهره برد. اظهارات مثبت یعنی اینکه با سخنان مثبت در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، ذهن ناخودآگاه خودتان را تغذیه کنید. با انجام این کار می توانید ذهنیت مناسبی در خصوص آغاز رژیم خود یا حفظ آن پیدا کنید.

 

گام نهم :  حمایت مورد نیاز خود را دریافت کنید


نیازی نیست در هنگام رژیم گرفتن و رسیدن به تناسب اندام    تنها باشید. هر چند اعضای دیگر خانواده تان ممکن است رژیمی را دنبال نکنند اما می توانند در حقیقت شما را در این خصوص
حمایت کنند تا قادر شوید به اهدافتان برسید. برای رسیدن به این مهم، باید به آنها در مورد رژیم خود بگویید. با انجام این کار، می توانند در شروع رژیم غذایی به شما یاری رسانند. علاوه بر آن، همچنین می توانند به طور مداوم به شما یادآور شوند که چه غذایی بخورید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام نهم : رژیم گرفتن را برای خودتان آسان تر کنید

 

برخی از افراد ممکن است چند روز اول رژیم را سخت بدانند. بنابراین، باید به دنبال راه حلی باشید تا این رژیم را برای خودتان آسان تر کنید. یکی از چیزهایی که می توانید در این باره انجام دهید این است که مطمئن شوید تنها غذاهای سالمی که می توانید بخورید در یخچالتان یافت می شود. علاوه بر آن، باید همچنین با غذاهای سالم تری آغاز کنید که در حقیقت دوست دارید.

 

گام یازدهم :‌ تنها در صورتی غذا بخورید که واقعا گرسنه بودید

برخی از اوقات افراد در حالی که گرسنه نیستند نیز غذا می خورند. دلایل زیادی می تواند برای این قضیه وجود داشته باشد که می تواند شامل استرس، عواطف، عادت و مواردی از این قبیل شود. بنابراین، باید بیشتر آگاه باشید که آیا اصرارتان برای خوردن مربوط است به شکمتان یا چیزی دیگر. اگر مطمئن نیستید، به جای آن یک لیوان آب بنوشید یا اگر واقعا مجبور بودید، پس بهتر است یک میان وعده سالم بخورید.

 

گام دوازدهم :‌ غذاهای سرشار از MSG

 

امروزه اقلام غذایی زیادی وجود دارد که سرشار از MSG است. اکثر غذاهایی که شامل این ماده اند، غذاهایی هستند که فرآوری بسیاری روی آنها صورت می گیرد. علاوه بر این حقیقت، چنین ماده ای می تواند به بدنتان آسیب رساند، همچنین می تواند چربی زیادی را نیز به بدنتان وارد کند. بنابراین، باید تا جایی که می توانید از خوردن اقلام غذایی که حاوی MSG هستند، اجتناب کنید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام سیزدهم :‌ به اندازه کافی استراحت کنید

 

وقتی به اندازه کافی استراحت کنید، بدنتان به خوبی قادر خواهد بود تا کار خود را در خصوص بازسازی بافتهای آسیب دیده و مواردی از این قبیل انجام دهد.  در هر حال، اگر بر عکس عمل کنید، این کار می تواند باعث شود تا وزن بیشتری پیدا کنید زیرا نبودن استراحت می تواند سوخت و سازتان را کاهش دهد. علاوه بر آن، این موضوع همچنین می تواند اشتهای شما را در حالتی که بدنتان سعی دارد کمبود خواب را جبران کند، افزایش دهد.

 

گام چهاردهم :  بر فیبر متمرکز شوید

در خصوص انتخاب برنامه رژیمی خود باید غذاهایی را بخورید که سرشار از فیبر هستند. فیبر می تواند در دفع سموم بدنتان یاری رسان باشد، این موضوع تمرکز اصلی کتاب عامل چربی سوز من است. از آن گذشته، فیبر همچنین می تواند به طور طبیعی با طولانی تر ساختن فرآیند هضم اشتهایتان را فرو نشاند. به علاوه، فیبر همچنین می تواند سطح کلسترول خونتان را پایین آورد.

 

گام پانزدهم :  یک برنامه شخصی تر پیدا کنید.

 

اگر می خواهید برنامه رژیمی خاصی را برای وزن کم کردن دنبال کنید، بهتر است برنامه ای را دنبال کنید که تنها برای شما ایجاد شده باشد. متخصصین زیادی در این زمینه وجود دارند که تمایل زیادی دارند در این کاهش وزن به شما کمک کنند. این متخصصین را پیدا کنید و از آنها بخواهید موقعیت کنونی شما را ارزیابی کنند تا در نهایت به یک برنامه رژیمی دست یابند که به طور ویژه تنها برای شما ساخته شده باشد.

 

گام شانزدهم :‌ بیشتر نسبت به کالری ها هشیار باشید.

 

در خصوص کاهش وزن نیاز است کالری کمتری به بدنتان وارد کنید و کالری بیشتری بسوزانید. یکی از چیزهایی که می توانید هنگام خرید از مغازه خواروبار فروشی مد نظر داشته باشید این است که مقدار کالری اقلام غذایی را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر آن، همچنین می توانید تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید که به طور روزانه چقدر کالری می توانید بسوزانید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام هفدهم :  از نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید.

نوشیدنی های گازدار سرشار از کالری هستند که می تواند به افزایش سریع تر وزن منجر شود. هر چند نوشیدنی های گازدار رژیمی نیز موجود هستند اما آنها در حقیقت هنوز کالری و مواد شیمیایی دارند که برای سلامتتان مناسب نیستند. بنابراین، بهتر است به راحتی از این نوشیدنی ها اجتناب کنید. بیشتر بر نوشیدن آب تازه یا آب میوه های طبیعی متمرکز شوید.

گام هجدهم :‌ برای زنده ماندن غذا بخورید، نه بالعکس.

 

غذاخوردن باید برای زنده ماندن صورت گیرد. به عبارت دیگر، باید غذاخوردن را به عنوان چیزی در نظر بگیرید که به آن نیاز دارید، تا مقدار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز برای خود را تأمین کنید، زیرا این کار باعث می شود هیچ گاهاضافه وزن پیدا نکنید.

 

گام نوزدهم :  از زنجیره های غذای آماده اجتناب کنید.

 

هر زمان به سر کار می روید ممکن است خودتان را به طور مرتب در حال استفاده از زنجیره غذاهای آماده ببینید؛ زیرا برای اینکه به منظور صرف غذا به خانه بروید، زمان کافی ندارید. اگر نوع غذاهایی را که در این موارد سرو می شوند بررسی کنید، در بیشتر موارد، این غذاها سرشار از چربی و روغن هستند. از آن گذشته، آنها همچنین به اندازه زیادی فرآوری می شوند. بنابراین، زمان آن رسیده تا برای خودتان غذا درست کنید و آن را با خودتان به اداره بیاورید.

 

گام بیستم :  غذاهایی بخورید که کم کالری هستند و دیر هضم می شوند.

 

غذاهایی همچون سیب، کرفس و میوه ها و سبزیجات دیگر معمولا مقدار کالری کمی دارند. علاوه بر آن، این موارد همچنین دیر هضم می شوند. به همین دلیل، در حقیقت می توانید بدنتان را با مقدار کمتری از کالری ها تغذیه کنید. از آن گذشته، بدن شما همچنین نیاز دارد کالری بیشتری بسوزاند تا آنها را هضم کند. بنابراین، انواع بیشتری از این غذاها را بخورید تا وزن خود را از دست دهید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام بیست و یک : آرام تر غذا بخورید.

 

وقتی تند غذا می خورید، تمایل به این سمت است که قادر باشید مقدار بیشتری را نسبت به نیاز واقعی خود مصرف کنید. بنابراین، بهتر است آهسته تر غذا بخورید. زمانی که این کار را انجام می دهید، در حقیقت احساس سیری می کنید، در صورتی که هنوز بشقاب پر از غذایتان را نخورده اید. دلیلش این است که معمولا مقدار زمان خاصی برای معده شما نیاز است تا سیگنالی را به مغزتان بفرستد که مقدار کافی غذا مصرف کرده است. انواع بیشتری از این غذاها را بخورید تا وزن خود را از دست دهید و به  تناسب اندام   برسید .

گام بیست و دو : اگر صبحانه می خورید، این را بخورید:

 

اکثر افراد برای صبحانه چه چیزی می خورند؟ شکر، شکر و شکر بیشترا تنها نگاهی به غلات شیرین موجود بیندازید. پیراشکی ها، شیرینی های آردی و نان شیرینی ها. همگی کالری زیادی دارند. این خوراکی ها باعث می شود انسولین شما پایین آید و در نیمه صبح از حال بروید. اگر صبحانه می خورید، مطمئن شوید صبحانه تان شامل پروتئین و چربی های سالم همچون تخم مرغ و ژامبون است.
 

گام بیست و سه : به همراه غذای خود مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های دیگر را مصرف نکنید.

 

نوشیدن به همراه غذا می تواند در حقیقت باعث شود احساس نفخ کنید. وقتی به این کار عادت کردید، ممکن است اجازه دهید شکمتان با آن تنظیم شود که می تواند به زیاد غذا خوردن منجر شود. بنابراین، بهتر است مقدار مصرف مایعات را در هنگام غذاخوردن به حداقل رسانید. نوشیدن یک لیوان آب باید تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از صرف غذا انجام شود.
 
لاغری موضعی و تناسب اندام

گام بیست و چهارم : غذایتان را به خوبی بجوید.

 
هر زمان غذا می خورید، بهتر است غذایتان را با دقت بجوید. این موضوع می تواند نسبت به هضم و جذب مناسب مواد مغذی در بدنتان اطمینان ایجاد کند. علاوه بر آن، این موضوع همچنین باعث می شود آهسته تر از قبل غذا بخورید که چیز خوبی است. غذای خود را تا جایی که می توانید بجوید تا خیلی زود به اهدافتان دست یابید و  به  تناسب اندام   برسید .
 

گام بیست و پنجم : غذا خوردن قبل از خواب.

 
 
اگر عادت کرده اید که قبل از خواب غذا بخورید، باید مطمئن شوید این کار را سه ساعت قبل از خواب انجام می دهید. به این دلیل که وقتی می خوابید بدنتان در حقیقت سرعت سوخت و ساز آهسته تری دارد. به عبارت دیگر، اگر مقدار زیادی غذا را درست قبل از خوابیدن مصرف کنید، بدنتان قادر خواهد بود مقدار زیادی از مواد غذایی اضافی را روی هم انباشته کند و آن را به چربی های ذخیره شده تبدیل نماید.

لاغری موضعی و تناسب اندام
گام بیست و ششم : قفسه های خود را از غذاهای ناسالم پاک کنید.

 

وقتی چیپس یا غذاهای ناسالم دیگر را که دوست دارید می بینید، وسوسه می شوید که آنها را بخورید. بنابراین، بهتر است هرگز آنها را نبینید. در هر حال زمان آن رسیده تا قفسه های خود را از این اقلام غذایی ناسالم پاک سازید. علاوه بر آن، باید این مواد غذایی را با غذاهایی جایگزین کنید .
 
 

 

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید!! | قسمت اول

 

 

مقاله  ""99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید "" از جمله مقالات تخصصی پزشکان تغذیه اکسیر شهرک غرب است ؛‌ که در ۳ قسمت متوالی تقدیم حضور شما کاربران عزیز و همیشگی کلینیک  زیبایی و تناسب اندام اکسیر شهرک غربتقدیم میگردد . 

 

گام اول : شروع با یک رژیم غذایی

 

قبل از شروع هر رژیم غذایی نیاز است اطمینان حاصل کنید که کاملا در این خصوص متعهد هستید. به عبارت دیگر، نیاز دارید برنامه ای داشته باشید و تصمیم بگیرید تا آن را دنبال کنید تا به اهداف مربوط به تناسب اندام خود برسید. علاوه بر آن، باید انگیزه مناسبی نیز برای ادامه راه داشته باشید.

 

گام دوم : بهانه ها را حذف کنید

 

امروزه افراد زیادی قادر نیستند رژیم غذایی خود را آغاز کنند؛ زیرا فکر می کنند که خیلی اضافه وزن ندارند یا اینکه این عمل را به زمان دیگری محول می کنند. برای اینکه بهانه های خود را حذف کنید باید با مشکلتان روبه رو شوید و این حقیقت را که رژیم گرفتن یکی از راه حل های مربوطه است، بپذیرید. این را به خاطر داشته باشید که بهانه ها ممکن است حتی وقتی به تازگی رژیم گرفتن خود را آغاز کرده اید، پدیدار شوند، بنابراین نیاز دارید تا برای آن بهانه ها آمادگی لازم را داشته باشید.

 

گام سوم :  تا جایی که می توانید به جمع آوری اطلاعات بپردازید

 

اگر کاملا تصمیم خود را گرفته اید که رژیم غذایی راهی برای وزن کم کردن و تناسب اندام  است، پس باید تا جایی که می توانید اطلاعات جمع آوری کنید. همچنین می توانید بیشتر با حقایق تغذیهای مربوط به اقلام غذایی مختلف آشنا شوید.

 

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام چهارم :  دلایل بیشتری برای رژیم گرفتن پیدا کنید

 

افراد مختلف دلایل مختلفی برای رژیم گرفتن دارند. برخی از افراد نیاز دارند برای بهبود شرایط سلامت خود این کار را انجام دهند در صورتی که دیگران می خواهنددر لباس های سایز کوچک خود زیبا به نظر رسند و تناسب اندام داشته باشند . دلایل شما هر چه باشد باید همیشه آنها را برای خودتان یادآور شوید تا انگیزه بیشتری برای رژیم گرفتن در خودتان ایجاد کنید.

 

گام پنجم :  از لحاظ عاطفی درگیر شوید

ایجاد جرقه در عواطفتان برای دنبال کردن رژیم غذایی راه خوبی برای شروع است. دلیل این موضوع این است که می تواند به رژیم غذایی شما هدف و معنای بیشتری ببخشد. علاوه بر آن، این موضوع می توانند اشتیاق و علاقه بیشتری نیز برای وزن کم کردن در شما ایجاد کند. بنابراین، باید به طور مداوم در آینه به خودتان نگاه کنید و خودتان را با تصاویر مربوط به سالهای گذشته خود مقایسه کنید. با انجام این کار می توانید برای رسیدن به اهدافتان از طریق رژیم غذایی خود و تناسب اندام  انگیزه بیشتری پیدا کنید.

 

گام ششم :   رژیم گرفتن را به عنوان کاری سخت در نظر نگیرید

 

وقتی می خواهید برنامه رژیمی خود را آغاز کنید، چیزی که می تواند شما را از انجام این کار باز دارد، افکارتان در خصوص میزان دشواری این کار خواهد بود. بنابراین، باید این کار را به عنوان امری آسان در نظر گیرید. خودتان را به چالش بکشید و یک گام به جلو بردارید. این کار را عجولانه انجام ندهید، تا قادر باشید برای مدت زمان کافی این رژیم را حفظ کنید و در نهایت نتایج مد نظر خود را ببینید و  به تناسب اندام  برسید .

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام هفتم :  انتخاب برنامه مربوط به رژیم غذایی خود

 

برنامه های زیادی در خصوص رژیم غذایی وجود دارد که امروزه در دسترس همه قرار دارند. در هر حال، انتخاب مناسب یکی از کلیدهای رسیدن به موفقیت در این زمینه است. برای انتخاب بهترین رژیم، باید از رژیم هایی که خیلی محدود کننده هستند، اجتناب کنید. علاوه بر آن، باید برنامه ای را نیز انتخاب کنید که افراد از آن رضایت داشته اند.

 

گام هشتم :  اظهار نظر مثبت

اگر در دنبال کردن یک رژیم یا آغاز رژیمی با مشکل مواجه هستید، در حقیقت می توانید از اظهار نظر مثبت برای آن بهره برد. اظهارات مثبت یعنی اینکه با سخنان مثبت در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، ذهن ناخودآگاه خودتان را تغذیه کنید. با انجام این کار می توانید ذهنیت مناسبی در خصوص آغاز رژیم خود یا حفظ آن پیدا کنید.

 

گام نهم :  حمایت مورد نیاز خود را دریافت کنید


نیازی نیست در هنگام رژیم گرفتن و رسیدن به تناسب اندام    تنها باشید. هر چند اعضای دیگر خانواده تان ممکن است رژیمی را دنبال نکنند اما می توانند در حقیقت شما را در این خصوص
حمایت کنند تا قادر شوید به اهدافتان برسید. برای رسیدن به این مهم، باید به آنها در مورد رژیم خود بگویید. با انجام این کار، می توانند در شروع رژیم غذایی به شما یاری رسانند. علاوه بر آن، همچنین می توانند به طور مداوم به شما یادآور شوند که چه غذایی بخورید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام نهم : رژیم گرفتن را برای خودتان آسان تر کنید

 

برخی از افراد ممکن است چند روز اول رژیم را سخت بدانند. بنابراین، باید به دنبال راه حلی باشید تا این رژیم را برای خودتان آسان تر کنید. یکی از چیزهایی که می توانید در این باره انجام دهید این است که مطمئن شوید تنها غذاهای سالمی که می توانید بخورید در یخچالتان یافت می شود. علاوه بر آن، باید همچنین با غذاهای سالم تری آغاز کنید که در حقیقت دوست دارید.

 

گام یازدهم :‌ تنها در صورتی غذا بخورید که واقعا گرسنه بودید

برخی از اوقات افراد در حالی که گرسنه نیستند نیز غذا می خورند. دلایل زیادی می تواند برای این قضیه وجود داشته باشد که می تواند شامل استرس، عواطف، عادت و مواردی از این قبیل شود. بنابراین، باید بیشتر آگاه باشید که آیا اصرارتان برای خوردن مربوط است به شکمتان یا چیزی دیگر. اگر مطمئن نیستید، به جای آن یک لیوان آب بنوشید یا اگر واقعا مجبور بودید، پس بهتر است یک میان وعده سالم بخورید.

 

گام دوازدهم :‌ غذاهای سرشار از MSG

 

امروزه اقلام غذایی زیادی وجود دارد که سرشار از MSG است. اکثر غذاهایی که شامل این ماده اند، غذاهایی هستند که فرآوری بسیاری روی آنها صورت می گیرد. علاوه بر این حقیقت، چنین ماده ای می تواند به بدنتان آسیب رساند، همچنین می تواند چربی زیادی را نیز به بدنتان وارد کند. بنابراین، باید تا جایی که می توانید از خوردن اقلام غذایی که حاوی MSG هستند، اجتناب کنید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام سیزدهم :‌ به اندازه کافی استراحت کنید

 

وقتی به اندازه کافی استراحت کنید، بدنتان به خوبی قادر خواهد بود تا کار خود را در خصوص بازسازی بافتهای آسیب دیده و مواردی از این قبیل انجام دهد.  در هر حال، اگر بر عکس عمل کنید، این کار می تواند باعث شود تا وزن بیشتری پیدا کنید زیرا نبودن استراحت می تواند سوخت و سازتان را کاهش دهد. علاوه بر آن، این موضوع همچنین می تواند اشتهای شما را در حالتی که بدنتان سعی دارد کمبود خواب را جبران کند، افزایش دهد.

 

گام چهاردهم :  بر فیبر متمرکز شوید

در خصوص انتخاب برنامه رژیمی خود باید غذاهایی را بخورید که سرشار از فیبر هستند. فیبر می تواند در دفع سموم بدنتان یاری رسان باشد، این موضوع تمرکز اصلی کتاب عامل چربی سوز من است. از آن گذشته، فیبر همچنین می تواند به طور طبیعی با طولانی تر ساختن فرآیند هضم اشتهایتان را فرو نشاند. به علاوه، فیبر همچنین می تواند سطح کلسترول خونتان را پایین آورد.

 

گام پانزدهم :  یک برنامه شخصی تر پیدا کنید.

 

اگر می خواهید برنامه رژیمی خاصی را برای وزن کم کردن دنبال کنید، بهتر است برنامه ای را دنبال کنید که تنها برای شما ایجاد شده باشد. متخصصین زیادی در این زمینه وجود دارند که تمایل زیادی دارند در این کاهش وزن به شما کمک کنند. این متخصصین را پیدا کنید و از آنها بخواهید موقعیت کنونی شما را ارزیابی کنند تا در نهایت به یک برنامه رژیمی دست یابند که به طور ویژه تنها برای شما ساخته شده باشد.

 

گام شانزدهم :‌ بیشتر نسبت به کالری ها هشیار باشید.

 

در خصوص کاهش وزن نیاز است کالری کمتری به بدنتان وارد کنید و کالری بیشتری بسوزانید. یکی از چیزهایی که می توانید هنگام خرید از مغازه خواروبار فروشی مد نظر داشته باشید این است که مقدار کالری اقلام غذایی را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر آن، همچنین می توانید تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید که به طور روزانه چقدر کالری می توانید بسوزانید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام هفدهم :  از نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید.

نوشیدنی های گازدار سرشار از کالری هستند که می تواند به افزایش سریع تر وزن منجر شود. هر چند نوشیدنی های گازدار رژیمی نیز موجود هستند اما آنها در حقیقت هنوز کالری و مواد شیمیایی دارند که برای سلامتتان مناسب نیستند. بنابراین، بهتر است به راحتی از این نوشیدنی ها اجتناب کنید. بیشتر بر نوشیدن آب تازه یا آب میوه های طبیعی متمرکز شوید.

گام هجدهم :‌ برای زنده ماندن غذا بخورید، نه بالعکس.

 

غذاخوردن باید برای زنده ماندن صورت گیرد. به عبارت دیگر، باید غذاخوردن را به عنوان چیزی در نظر بگیرید که به آن نیاز دارید، تا مقدار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز برای خود را تأمین کنید، زیرا این کار باعث می شود هیچ گاهاضافه وزن پیدا نکنید.

 

گام نوزدهم :  از زنجیره های غذای آماده اجتناب کنید.

 

هر زمان به سر کار می روید ممکن است خودتان را به طور مرتب در حال استفاده از زنجیره غذاهای آماده ببینید؛ زیرا برای اینکه به منظور صرف غذا به خانه بروید، زمان کافی ندارید. اگر نوع غذاهایی را که در این موارد سرو می شوند بررسی کنید، در بیشتر موارد، این غذاها سرشار از چربی و روغن هستند. از آن گذشته، آنها همچنین به اندازه زیادی فرآوری می شوند. بنابراین، زمان آن رسیده تا برای خودتان غذا درست کنید و آن را با خودتان به اداره بیاورید.

 

گام بیستم :  غذاهایی بخورید که کم کالری هستند و دیر هضم می شوند.

 

غذاهایی همچون سیب، کرفس و میوه ها و سبزیجات دیگر معمولا مقدار کالری کمی دارند. علاوه بر آن، این موارد همچنین دیر هضم می شوند. به همین دلیل، در حقیقت می توانید بدنتان را با مقدار کمتری از کالری ها تغذیه کنید. از آن گذشته، بدن شما همچنین نیاز دارد کالری بیشتری بسوزاند تا آنها را هضم کند. بنابراین، انواع بیشتری از این غذاها را بخورید تا وزن خود را از دست دهید.

لاغری موضعی و تناسب اندام

گام بیست و یک : آرام تر غذا بخورید.

 

وقتی تند غذا می خورید، تمایل به این سمت است که قادر باشید مقدار بیشتری را نسبت به نیاز واقعی خود مصرف کنید. بنابراین، بهتر است آهسته تر غذا بخورید. زمانی که این کار را انجام می دهید، در حقیقت احساس سیری می کنید، در صورتی که هنوز بشقاب پر از غذایتان را نخورده اید. دلیلش این است که معمولا مقدار زمان خاصی برای معده شما نیاز است تا سیگنالی را به مغزتان بفرستد که مقدار کافی غذا مصرف کرده است. انواع بیشتری از این غذاها را بخورید تا وزن خود را از دست دهید و به  تناسب اندام   برسید .

گام بیست و دو : اگر صبحانه می خورید، این را بخورید:

 

اکثر افراد برای صبحانه چه چیزی می خورند؟ شکر، شکر و شکر بیشترا تنها نگاهی به غلات شیرین موجود بیندازید. پیراشکی ها، شیرینی های آردی و نان شیرینی ها. همگی کالری زیادی دارند. این خوراکی ها باعث می شود انسولین شما پایین آید و در نیمه صبح از حال بروید. اگر صبحانه می خورید، مطمئن شوید صبحانه تان شامل پروتئین و چربی های سالم همچون تخم مرغ و ژامبون است.
 

گام بیست و سه : به همراه غذای خود مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های دیگر را مصرف نکنید.

 

نوشیدن به همراه غذا می تواند در حقیقت باعث شود احساس نفخ کنید. وقتی به این کار عادت کردید، ممکن است اجازه دهید شکمتان با آن تنظیم شود که می تواند به زیاد غذا خوردن منجر شود. بنابراین، بهتر است مقدار مصرف مایعات را در هنگام غذاخوردن به حداقل رسانید. نوشیدن یک لیوان آب باید تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از صرف غذا انجام شود.
 
لاغری موضعی و تناسب اندام

گام بیست و چهارم : غذایتان را به خوبی بجوید.

 
هر زمان غذا می خورید، بهتر است غذایتان را با دقت بجوید. این موضوع می تواند نسبت به هضم و جذب مناسب مواد مغذی در بدنتان اطمینان ایجاد کند. علاوه بر آن، این موضوع همچنین باعث می شود آهسته تر از قبل غذا بخورید که چیز خوبی است. غذای خود را تا جایی که می توانید بجوید تا خیلی زود به اهدافتان دست یابید و  به  تناسب اندام   برسید .
 

گام بیست و پنجم : غذا خوردن قبل از خواب.

 
 
اگر عادت کرده اید که قبل از خواب غذا بخورید، باید مطمئن شوید این کار را سه ساعت قبل از خواب انجام می دهید. به این دلیل که وقتی می خوابید بدنتان در حقیقت سرعت سوخت و ساز آهسته تری دارد. به عبارت دیگر، اگر مقدار زیادی غذا را درست قبل از خوابیدن مصرف کنید، بدنتان قادر خواهد بود مقدار زیادی از مواد غذایی اضافی را روی هم انباشته کند و آن را به چربی های ذخیره شده تبدیل نماید.

لاغری موضعی و تناسب اندام
گام بیست و ششم : قفسه های خود را از غذاهای ناسالم پاک کنید.

 

وقتی چیپس یا غذاهای ناسالم دیگر را که دوست دارید می بینید، وسوسه می شوید که آنها را بخورید. بنابراین، بهتر است هرگز آنها را نبینید. در هر حال زمان آن رسیده تا قفسه های خود را از این اقلام غذایی ناسالم پاک سازید. علاوه بر آن، باید این مواد غذایی را با غذاهایی جایگزین کنید .
 
 
  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید!! | قسمت دوم

مقاله  ""99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید "" از جمله مقالات تخصصی پزشکان تغذیه اکسیر شهرک غرب است ؛‌ که در ۳ قسمت متوالی تقدیم حضور شما کاربران عزیز و همیشگی کلینیک  زیبایی و تناسب اندام اکسیر شهرک غرب تقدیم میگردد . 

 

گام بیست و هفت :  مصرف نوشیدنی های پروتئینی

 

اگر دوست دارید نوشیدنی های پروتئینی مصرف کنید تا مقدار مناسبی پروتئین برای بدنتان فراهم آورید، باید به دقت آن را انتخاب کنید. نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که به جای پروتئین سبوس یا چاشنی پروتئین آب پنیر داشته باشد. زیرا پروتئینهای آب پنیر راحت تر توسط بدن شما جذب می شوند. گذشته از آن، این نوع پروتئین منبع پروتئینی سالم تری است.

گام بیست و هشت :  غذاهای تند بیشتر مصرف کنید.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا یک نفر وقتی غذاهای تند می خورد شروع به تعرق می کند. غذاهای تند در حقیقت می تواند سوخت و ساز شما را بالا برد. به عبارت دیگر، غذای تند می توانند به بدن شما کمک کند تا چربی و کالری بیشتری را برای کاهش وزن بسوزانید. بنابراین، اگر فلفل بیشتری به برخی از غذاهای خود بیفزایید بهتر است، این گونه می توانید غذای خود را خوش طعم تر سازید و همچنین وزن بیشتری را از دست دهید.

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

گام بیست و نه :  خوردن میوه ها و سبزیجات.

 

خوردن میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین چیزها برای وزن کم کردن است زیرا میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین آنزیم ها هستند. در هر حال، بهتر است آنها را به شکل خام مصرف کنید زیرا فر آوری کردن یا پختن آنها باعث از بین رفتن مواد مغذی و آنزیم های ضروری موجود در آنها می شود.

گام سی ام :   غذاهای سبک سالم تری را خریداری کنید.

 

ممکن است زمانی وجود داشته باشد که بخواهید چیزی بجوید به خصوص وقتی کاری را انجام نمی دهید. برای اطمینان از اینکه این خوراکی باعث افزایش وزنتان نمی شود باید غذاهای سبک سالم تری همچون ماست، مغزها، میوهها و مواردی از این دست را خریداری کنید. با انجام این کار، مطمئن می شوید که بدنتان را با کالری های غیرلازم پر نمی کنید.

 

گام سی و یک :  به سمت مواد غذایی ارگانیک بروید.

 

هر چند میوه ها و سبزیجات اقلام غذایی هستند که می خواهید در رژیم غذایی تان بگنجانید اما هنوز باید در خرید آنها هشیار باشید. به این دلیل که برخی از کشاورزان ممکن است مقدار زیادی از مواد شیمیایی همچون کودهای شیمیایی و حشره کش ها را در هنگام پرورش آنها به کار برند. برای اجتناب از تجربه اثرات جانبی متی آن همیشه میوه ها و سبزیجاتی را خریداری کنید که به طور ارگانیک پرورش یافته اند.

 

گام سی و دو :  از کربوهیدارت های ساده اجتناب کنید.

 

غذاهایی که دارای کربوهیدارتهای ساده هستند مواد گلیسمیک بالا دارند. بنابراین بهتر است از اقلام غذایی استفاده کنیم که کربوهیدارت پیچیده دارند. با انجام این کار، مطمئن می شوید که بدنتان قادر است سطوح کلسترول خونی سالم تری را حفظ کند. علاوه بر آن، غذاهایی که منابع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده هستند همچنین سخت تر فرآوری می شوند که می تواند باعث شود کالری و چربی بیشتری سوزانده شود. 

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

گام سی وسه :  بر روی میز غذاخوری تان غذا بخورید.

 

وقتی در جای دیگری از خانه خود غذا می خورید ممکن است تمایل پیدا کنید بیشتر از آنچه باید غذا بخورید؛ زیرا بازی با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون ممکن است ذهن شما را از پذیرش سیگنال های معده تان که پر شده است، دور سازد. بنابراین، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید روی میز غذاخوری تان غذا بخورید.

 

گام سی و چهارم :  قبل از رفتن به مغازه خواروبارفروشی غذا بخورید.

 

وقتی برای خرید به مغازه خواروبارفروشی می روید، بهتر است قبل از رفتن به آنجا غذا بخورید. دلیلش این است که وقتی داخل مغازه خواروبارفروشی هستید و احساس گرسنگی می کنید ممکن است اقلام غذایی را بیش از نیازتان بخرید. در حقیقت، این کار حتی می تواند شما را وادار کند تا غذاهای ناسالم را نیز بخرید. بنابراین، بهتر است قبل از رفتن به مغازه یک غذای ساده میل کنید. با این روش می توانید اقلامی را که می خواستید خریداری کنید.

 

گام سی و پنج :  غذا خوردن در رستوران ها را به حداقل برسانید.

 

وقتی در حال رژیم هستید، غذاخوردن در رستوران می تواند در حقیقت شما را از مسیرتان منحرف سازد زیرا بیشتر غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند با مقدار زیادی روغن پخته می شوند. علاوه بر آن، برخی از رستورانها ممکن است غذاهایی را سرو کنند که به مقدار زیادی فرآوری شده اند. بنابراین، بهتر است محدودیتی برای خودتان در خصوص رفتن به رستوران قائل شوید. به جای اینکه دو تا سه بار در هفته به رستوران روید، این دفعات را به یکبار در هفته ای یا یکبار در هر دو هفته کاهش دهید.

 

گام سی و شش:  از چیزهایی که می تواند شما را به غذاخوردن وا دارد آگاه باشید.

عوامل خاصی وجود دارد که می تواند شما را به خوردن غذا بیش از آنچه نیاز است وا دارد. برخی از این عوامل ممکن است شامل روابط بد، استرس، مشاجرات کاری و بسیاری از نمونه های دیگر شود. بنابراین، بهتر است بیشتر نسبت به این موارد آگاه باشید. با این کار قادر خواهید بود تا با اجتناب از چنین چیزهایی میزان گرسنگی خود را کنترل کنید. عوامل خاصی وجود دارد که می تواند شما را به خوردن غذا بیش از آنچه نیاز است وا دارد. برخی از این عوامل ممکن است شامل روابط بد، استرس، مشاجرات کاری و بسیاری از نمونه های دیگر شود. بنابراین، بهتر است بیشتر نسبت به این موارد آگاه باشید. با این کار قادر خواهید بود تا با اجتناب از چنین چیزهایی میزان گرسنگی خود را کنترل کنید.

 

گام سی و هفت:  کسب رکورد مناسب

 

در دنبال کردن یک رژیم غذایی ، در بسیاری از موارد، این کار را برای وزن کم کردن انجام می دهید. وقتی این مورد پیش می آید، بهتر است از مقدار وزنی که هر هفته قادر به از دست دادن آن هستید، رکوردی ثبت کنید. با انجام این کار، متوجه می شوید آیا نیاز است تطبیقات خاصی را انجام دهید یا خیر. علاوه بر آن، با این کار همچنین مطمئن می شوید که در حفظ رژیم خود به اندازه کافی انگیزه دارید.

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

گام سی و هشت : کنترل سهم خود

 

برای اطمینان از اینکه رژیم خود را دنبال می کنید، یکی از چیزهایی که نیاز است انجام دهید این است که مقدار مصرفی غذای خود را کنترل کنید. برای رسیدن به این مهم، کاری که می توانید انجام دهید این است که هنگام غذاخوردن از بشقاب کوچک تری استفاده کنید. انجام این کار این اطمینان را در شما به وجود می آورد که می توانید مقدار مصرفی غذای خود را محدود کنید، زیرا در آن بشقاب کوچک تر نمی توانید بیشتر از چیزی که در آنجا می گیرد، غذا بریزید.

 

گام سی و نه :  چه چیز در هر وعده جای دهیم.

برای اطمینان از اینکه بدنتان ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازش را در هر وعده دریافت می کند، باید عادت کنید تا میوه ها و سبزیجات را در هر وعده خود بگنجانید. این کار باعث می شود اطمینان حاصل کنید که بدنتان نه تنها ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت می کند بلکه همچنین فیبر نیز دریافت می نماید. وقتی این کار را انجام می دهید، به دلیل مقدار بالای فیبر موجود در هر وعده غذایی، می تواند به طور موثری اشتهایتان را تا مقدار معینی کاهش دهد.

 

گام چهل ام:   از غذای خود لذت ببرید.

 

لذت از غذا لزوما به این معنا نیست که آن را تا جایی که می توانید تند بخورید. این لذت یعنی اینکه باید آن را بیشتر مزه کنید. سعی کنید از ظاهر، بو، مزه و بافت آن لذت برید. وقتی این کار را انجام می دهید، تجربه خوشایندتری در غذاخوردن خواهید داشت. علاوه بر آن، این کار می تواند باعث شود تا غذایتان را با آرامش بیشتری نیز بخورید . این امر خود برای کاهش وزن چیز خوبی است. کتاب عامل چربی سوز دستورالعمل های خارق العاده ای برای کمک به شما به منظور لذت از غذایتان ارائه می دهد.

گام چهل  و یک :‌ اشتیاق خود را به شکلات ها کاهش دهید.

 

بسیاری از افراد، به خصوص زنان عاشق شکلات ها هستند. در هر حال، اگر می خواهید به اهداف تناسبی خودتان دست یابید، پس باید اشتیاق خود را در خصوص شکلات ها کاهش دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که شکلات ها سرشار از چربی و کالری هستند که می تواند باعث اضافه وزن شما شوند. بنابراین، نباید آنها را در لیست خریدتان بگنجانید.

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

گام چهل  و دو :‌  BMI شاخص جرم بدن خود را نادیده بگیرید.

با نرخ متابولیک بنیانی خودتان بیشتر آشنا شوید. این شاخص بهتری از سلامت و کاهش وزن است. شاخص جرم بدن یا BMI تنها برای نسبت وزن به نسبت قد مناسب است و جرم عضلانی را مد نظر قرار نمی دهد.

 

گام چهل  و سه :‌  هر از چند گاهی به خودتان جایزه بدهید.

 

هر زمان توانستید به اهداف کوتاه مدت خود همچون کاهش دو تا پنج کیلوگرم در یک یا دو هفته از طریق رژیم دست یابید، باید راهی برای جایزه دادن به خودتان بیابید. یک نمونه این است که پیراهن با شلواری با سایز کوچکتر برای خودتان بخرید. با انجام این کار، انگیزه بیشتری برای ادامه راه پیدا خواهید کرد.

 

گام چهل  و چهار :‌  یک دفتر ثبت وقایع بخرید.

 

از یک دفتر ثبت وقایع یا یک دفترچه ساده برای ثبت غذاهایی که در روز خورده اید، استفاده کنید. علاوه بر آن، این دفتر همچنین باید شامل غذاهایی باشد که می خواهید در روزهای آتی بخورید. با انجام این کار، می توانید از خوردن ناآگاهانه اجتناب کرده و رژیم غذایی سالم تری را انتخاب کنید.

 

گام چهل  و پنج :‌  کنترل تلویزیون خود را پنهان کنید.

 

وقتی رژیم می گیرید، بهتر است کارهای دیگری را نیز برای کمک به رسیدن به اهدافتان دنبال کنید. یکی از این موارد این است که فعالیت های فیزیکی روزانه خود را افزایش دهید مثلا کنترل از راه دور تلویزیون خود را پنهان کنید. با انجام این کار مجبور می شوید برای عوض کردن کانال تلویزیون از جای خود برخیزید.

 

گام چهل  و شش :‌  هنگام سوار شدن به اتوبوس کالری بیشتری بسوزانید.

 

وقتی سوار اتوبوس می شوید می توانید کارهای به خصوصی را برای سوختن کالری بیشتر انجام دهید. یکی از این کارها این است که جدول را حل کنید یا در هر نوع بازی ذهنی دیگر درگیر شوید. این کار کمک می کند تا ذهنتان را تقویت کرده همچنین با سوزاندن کالری بیشتر شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند.

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

گام چهل  و هفت :‌   ظروف آشپزخانه و غذاخوری کوچک تری بخرید.

 

اگر یکی از مشکلاتتان در رسیدن به اهداف کاهش وزن تان این است که مقدار مصرفی غذایتان را کنترل کنید، پس زمان آن رسیده تا ظروف آشپزخانه و غذاخوری کوچکتری بخرید. وقتی چنین چیزهایی را داشته باشید، غذای کمتری می ریزید. علاوه بر آن، این کار همچنین کمک می کند تا سهم مربوط به خودتان را محدودتر کنید.

 

گام چهل  و هشت :‌  در یک اجتماع آنلاین مربوط به رژیم غذایی ثبت نام کنید.

 

افراد زیادی در سراسر دنیا هستند که در انواع خاصی از برنامه های رژیمی درگیر هستند. برای ارتباط با آنها، تنها چیزی که نیاز دارید این است که در یک اجتماع آنلاین مربوط به رژیم غذایی ثبت نام کنید. وقتی این کار را انجام دادید، می توانید تجارب خود را با آنها به اشتراک گذاشته همچنین از تجربیات آنها درس بگیرید. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف به شما دهد.

 

گام چهل  و نه :‌  از ترازو استفاده کنید، اما نه زیاد.

 

برای نظارت دقیق بر پیشروی خود در زمینه برنامه رژیمی انتخابی تان، بهتر است از ترازو استفاده کنید. در هر حال، نباید زیاد از آن استفاده کنید. وقتی به طور روزانه روی ترازو می روید، در حقیقت قادر نخواهید بود کاهش وزن تان را مورد ستایش قرار دهید. بنابراین، بهتر است این کار را به صورت هفتگی انجام دهید تا شاهد تفاوت بیشتری باشید. همچنین نیاز دارید متوجه این قضیه باشید که وزن تنها مسئله مهم نیست. در برنامه کتاب عامل چربی سوز من، ما به سراغ اندازه گیری های بسیار دیگری می رویم که به شما کمک می کند در حقیقت بدن جدیدتان را اندازه گیری کنید.

 

گام پنجاه ام :‌  از کافی شاپ ها دوری کنید تا بتوانید موفق شوید.

 

اگر رژیم دارید بهتر است از رفتن به کافی شاپ های مورد علاقه تان اجتناب کنید. زیرا اکثر مواقع وقتی وارد کافی شایی می شوید ممکن است در نهایت نه تنها یک فنجان قهوه بلکه یک یا دو تکه از نان شیرینی های خوشمزه آنها را نیز سفارش دهید. علاوه بر آن، قهوه های سرد می تواند سرشار از کالری باشد که خواهان آن نیستید.

 

گام پنجاه و یک :‌  مثبت اندیش باشید.

 

مثبت اندیشی تنها برای رشد فردی کاربرد ندارد. این کار همچنین می تواند در کاهش وزن از طریق رژیم غذایی به کار برده شود. برای مثال، اگر چندان اطمینان ندارید که می توانید رژیم غذایی خود را برای مدت زمانی طولانی دنبال کنید، پس مثبت اندیشی در مورد آن باید کمک رسان باشد. وقتی خودتان را متقاعد می کنید که می توانید این کار را با مثبت اندیشی انجام دهید، در نهایت انگیزه آن را خواهید داشت که برنامه رژیمی خود را برای رسیدن به رویاهایتان دنبال کنید.

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

گام پنجاه و دو:‌  زمان بین غذای مصرفی تان

 

وقتی نوبت به شیوه غذا خوردنتان می رسد، نباید بیش از سه ساعت را بدون خوردن سپری کنید؛ زیرا وقتی فواصل بین وعده غذایی و پیش غذایتان را طولانی می کنید، این کار در حقیقت می تواند شما را به خوردن زیاد از حد تشویق کند. بنابراین، باید این را برای خودتان عادت کنید که هر دو تا سه ساعت چیزی سالم بخورید.

 

گام پنجاه و سه:‌  لیستی از خطرات مربوط به اضافه وزن برای خود تهیه کنید.

 

لیستی از کل خطراتی را که با اضافه وزن خودتان را در معرض آنها قرار می دهید، تهیه کنید. زمانی که لیستتان کامل شد آن را روی درب یخچالتان نصب کنید. با انجام این کار، هر زمان خواستید درب یخچالتان را باز کنید متوجه پیامدهای زیاد غذا خوردن میشوید. بنابراین، این کار می تواند به شما کمک کند تا در این مسیرباقی بمانید.

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

گام پنجاه و چهار:‌  منبع خوبی از پروتئین ها را در هر وعده غذایی خودتان بگنجانید.

 

هر زمان چیزی می خورید، باید منبع خوبی از پروتئین همچون تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت لخت و مواردی از این قبیل را در وعده غذایی خود بگنجانید. با انجام این کار، می توانید مطمئن شوید که موادمغذی عضله ساز بیشتری برای بدنتان تأمین می کنید. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند اشتهای شما را فروکش کند زیرا پروتئین ها معمولا سخت تر هضم می شوند.

 

گام پنجاه و پنج :‌  یک غذای خانگی به اداره خود بیاورید.


وقتی سر کار هستید، ممکن است وسوسه شوید برای صرف نهار به سراغ یکی از فست فودهای اطراف بروید. از آنجا که غذاخوردن در فست فود فروشی ها ممکن است شما را به خوردن غذاهای ناسالم تشویق کند، پس بهتر است غذایی برای خودتان از منزل بیاورید. با انجام این کار، نه تنها مطمئن میشوید رژیم غذایی تان را دنبال می کنید بلکه این کار همچنین به شما کمک می کند پول بیشتری ذخیره کنید.

 

گام پنجاه و شش :‌  در طول صبحانه تخم مرغ بخورید.

 

وقتی صبحانه می خورید بهتر است تخم مرغ را نیز در رژیم خود بگنجانید؛ زیرا تخم مرغ سرشار از پروتئینی به نام آلبومین است. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند مواد مغذی انرژی زا برایتان فراهم آورد. بنابراین، می تواند به شما کمک کند تا متابولیسم بالاتری را به دست آورید و همچنین شما را در طول روز پر انرژی تر خواهد ساخت.

 

گام پنجاه و هفت :‌   از الکل اجتناب کنید.

 

اگر مشتاقید با دوستانتان دلستر الکی بخورید، پس بهتر است مصرف خود را به حداقل برسانید؛ زیرا دلستر الکلی در حقیقت سرشار از کالری است. بنابراین، خوردن آن کار خوبی نیست، زیرا این کار ممکن است شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد.

لاغری موضعی و پیکر تراشی کاهش وزن

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید!! | قسمت سوم

مقاله  ""99 نکته طلایی برای اینکه لاغر شوید "" از جمله مقالات تخصصی پزشکان تغذیه اکسیر شهرک غرب است ؛‌ که در ۳ قسمت متوالی تقدیم حضور شما کاربران عزیز و همیشگی کلینیک  زیبایی و تناسب اندام اکسیر شهرک غرب تقدیم میگردد . 

 

گام ۵۸) برنامه رژیمی را دنبال کنید که برایتان کارآمد است.

 

به یاد داشته باشید که همه برنامه های رژیمی نمی توانند برای همه افراد کارآمد باشند. بنابراین، باید برنامه ای را دنبال کنید که باور داشته باشید برایتان کارآمد است. با انجام این کار، مجبور نیستید خودتان را مجبور به انجام کارهایی کنید که نمی خواهید. علاوه بر آن، این کار همچنین باعث می شود تا اهدافتان قابل دسترس تر شوند.


گام ۵۹) یک تمایل شدید برای کاهش وزن را در خودتان توسعه دهید.

 

وقتی تمایل با اشتیاق شدیدی برای کاهش وزن داشته باشید، هر زمان هنگام صبح از خواب برخاستید، به روش هایی برای رسیدن به این مهم فکر خواهید کرد. بنابراین، بهتر است به شیوه هایی فکر کنید که در حقیقت تمایل شما را برای کاهش وزن افزایش دهد. یک نمونه این است که هر وقت خودتان را در آینه می بینید در مورد متناسب بودن خودتان رؤیاپردازی کنید. علاوه بر آن، همچنین می توانید انگیزه خود را با سعی برای استفاده از لباس های کوچکتر تقویت کنید.

 

لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی

 

 

گام ۶۰) برای رسیدن به اهداف بلندمدت اهداف کوتاه مدتی برای خودتان تعیین کنید.

 

اگر اهداف بلندمدت شما این است که در طول پنج هفته پنج کیلوگرم وزن از دست دهید و رسیدن به این وزن را در این مدت زمان کمی دشوار می دانید، پس باید اهداف کوتاه مدتی برای آن مشخص کنید. با آن نمونه، در حقیقت می توانید هدفی برای کاهش یک کیلوگرم در طول هر هفته را برای خود تعیین کنید، هدفی که قابل دسترس تر است و و برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 
از آنجا که رسیدن به اهداف کوتاه مدت آسان تر است، باید بیشتر بر آن متمرکز شوید تا بتوانید در نهایت به هدف بزرگتر دست یابید. در برنامه من، ما یک برگ کاری خاص برای تعیین اهداف داریم که به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می کند. 


گام۶۱) از خودتان عکس بگیرید.

 

قبل از آغاز برنامه رژیمی خود، باید از خودتان عکس بگیرید. با انجام این کار، یک عکس خواهید داشت تا خودتان را پس از چند هفته رژیم گرفتن با آن مقایسه کنید. این کار می تواند انگیزه تان را بالا برده همچنین اطمینان حاصل کند که در این مسیر باقی می مانید.


گام ۶۲) مدل ها را در تلویزیون تماشا کنید.

 

برخی از کانال های تلویزیونی خاص هستند که مدل هایی را برای نشان دادن جدیدترین روند مد به نمایش می گذارند. از آنجا که این مدل ها ظاهری متناسب دارند، انگیزه بیشتری برای رژیم گرفتن پیدا می کنید تا بتوانید اندامی درست شبیه آنها پیدا کنید. این کار را به طور متداول انجام دهید تا تمرکز خود را در رسیدن به رؤیاهایتان از دست ندهید.
 
 
 
لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی
 

گام ۶۳) در حین رژیم عضله بسازید.

 

اگر می خواهید کاهش وزن  ، دلیلی که برای آن رژیم گرفته اید. باید سعی کنید عضلات بیشتری نیز بسازید؛ زیرا عضلات برای حفظ خود نیاز به کالری بیشتری دارند. به عبارت دیگر، هر چقدر قادر باشید عضلات بیشتری ایجاد کنید، بدنتان قادر خواهد بود تا کالری بیشتری را بسوزاند، که می تواند به کاهش وزن منجر شود.


گام ۶۴) برای خودتان یک شریک و همراه پیدا کنید.

 

رژیم گرفتن در صورتی که بتوانید برای خودتان در این مسیر همراهی پیدا کنید، جذاب تر خواهد شد. می توانید این کار را با همسر خود با یک دوست نزدیک انجام دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، هریک از شما قادر خواهد بود در حفظ مسیر به دیگری یاری رساند. علاوه بر آن، همچنین می توانید مرتبا در مورد پیشروی خود بحث کنید، تا انگیزه یکدیگر را در خصوص کاهش وزن حفظ کنید.
 

گام ۶۵) این را به مسابقه تبدیل کنید.

 

اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که به همراه او یک برنامه رژیمی را دنبال کنید، آن گاه باید این کار را به مسابقه تبدیل کنید. انجام این کار یعنی هر دو می توانید پیشروی خود را به صورت هفتگی با یکدیگر مقایسه کنید. علاوه بر آن، همچنین می توانید هدف خاصی تعیین کنید و جایزه ای را برای فرد برنده فراهم آورید.

لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی


گام ۶۶) قبل از خواب به اهدافتان فکر کنید.

 

وقتی در رختخواب خود دراز کشیده اید، در مورد این بیندیشید که وقتی مقدار مشخصی از وزنتان را از دست دادید چه احساس یا ظاهری خواهید داشت. با انجام این کار، هیجان بیشتری در انجام کارهای مورد نیاز برای رسیدن به رویاهایتان خواهید داشت. با این کار، به دنبال آن خواهید بود که انواع سالم تری از غذاها را بخورید و به اندازه کافی ورزش کنید که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 


گام ۶۷) قبل از خوردن غذای ناسالم، دو بار فکر کنید.

 

وقتی می خواهید به سراغ هله هوله، شکلات یا بستنی بروید، باید اول فکر کنید. باید عمیق بیندیشید که آیا خوردن یک غذای ناسالم ارزش آن را خواهد داشت، در حالی که قبل از این کارهای زیادی را برای کاهش وزن انجام داده اید. با انجام این کار، ممکن است قادر باشید تا از شر وسوسه هایتان خلاص شوید و غذای سبک و سالم تر را ترجیح دهید.
 

گام ۶۸) آب خنک بنوشید.

 

وقتی تشته اید باید یک لیوان آب سرد بنوشید. آب سرد در حقیقت می تواند میزان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. با این کار، قادر خواهید بود تا چربی و کالری بیشتری را بسوزانید و درنهایت وزن کم کنید. بنابراین، باید مقداری یخ در آب خود بریزید یا آب سرد درون یخچالتان قرار دهید. که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است .  


گام ۶۹) در انتخاب میان وعده هایتان دقت کنید.

 

یکی از چیزهایی که می تواند شما را از مسیرتان خارج سازد خوردن میان وعده های ناسالم به خصوص در طول شب است. بنابراین، اگر نیاز دارید چند ساعت قبل از خواب چیزی بخورید، باید چیزی را انتخاب کنید که کالری زیادی نداشته باشد. یک نمونه خوب یک بسته کلوچه است که تنها صد کالری دارد.
 

گام ۷۰) از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

 

حتی وقتی رژیم گرفته اید باید هنوز از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. در هر حال، باید این کار را با رعایت حد اعتدال انجام دهید. وقتی مقدار کمی از غذاهای مورد علاقه خود را می خورید، احساس نمی کنید که دنبال کردن رژیم غذایی تان خیلی سخت باشد. به همین دلیل، قادر خواهید بود تا آن را در یک مدت زمان طولانی دنبال کنید.


گام ۷۱) در ماست دارچین بریزید.

 

ماست خوردن در حقیقت یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید. در هر حال، برای اینکه ماست را بهتر و مؤثرتر سازید می توانید در آن دارچین بریزید. این کار طعم ماست را نیز بهتر می کند. این کار در حقیقت متابولیسم شما را بالا می برد و کمک می کند چربی بیشتری را بسوزانید.


گام ۷۲) آب هویج

 

اگر تشنه اید و می خواهید چیزی غیر از آب بخورید، پس باید یک لیوان آب هویج را جایگزین آب کنید. آب هویج در حقیقت سرشار از فیبر است که نه تنها در چربی سوزی به شما کمک می کند بلکه اشتهایتان را نیز فروکش می کند. بنابراین، باید این را برای خودتان عادت کنید که آب هویج را در رژیم تان بگنجانید.
لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی
 

گام ۷۳) از مکمل کلسیم استفاده کنید.

 

استفاده از مکمل کلسیم به طور متداول در حقیقت می توانند به شما کمک کند تا چربی بیشتری بسوزانید زیرا این مکمل می تواند انرژی بیشتری برایتان تأمین کند. کلسیم، وقتی با فسفات و ویتامین D3 ترکیب شود در حقیقت می تواند سطوح انرژی شما را تقویت کند، که این انرژی نیز می تواند به شما کمک کند روزانه فعالیتهای فیزیکی بیشتری داشته باشید و برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 


گام ۷۴) استرس خود را در سر کار تان مدیریت کنید.

 

یکی از چیزهایی که می تواند باعث شود افراد زیادی به سمت پرخوری روی آورند، استرسی است که در سر کار با آن مواجه می شوند. بنابراین، بهتر است که راههای مدیریت آن را بدانید. روشی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند این است که هر زمان احساس استرس کردید نفس عمیقی بکشید. این کار می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و حمله گرسنگی خود را کنترل کنید.


گام ۷۵) موقع بیدار شدن، موز بخورید

 

موقع بیدار شدن در بعد از خواب شبانه، یک موز به همراه یک لیوان آب بخورید. اینها برای طی بهتر ادامه روزه انرژی کافی به شما می دهد.


گام ۷۶) خوردن بهترین نوع میان وعددها

 

وقتی بین وعده های غذایی تان چیزی می خورید، باید مطمئن شوید که غذای مصرفی سالم نیز هست. یک نمونه از میان وعده سالم می تواند یک تکه سینه مرغ باشد. از آنجایی که مرغ منبع پروتئینی خوبی است، می تواند به بدنتان در ساخت بیشتر عضلات کمک کند. از آن گذشته، پروتئین در حقیقت سخت تر هضم می شود که می تواند در هنگامی که زمان وعده اصلی می رسد پروتئین شما را کنترل کند  و برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 

لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی


گام ۷۷) استفاده از سس سویا برای کاهش اشتها

 

وقتی از سس سویا روی خوراکتان استفاده می کنید، این سس در حقیقت می تواند کاری فراتر از طعم بهتر غذا را برایتان انجام دهد. براساس مطالعات اخیر، پروتئین سویای سس سویا در حقیقت با گیرنده های مغزتان فعل و انفعال انجام می دهد. فعل و انفعالات آن با این گیرنده ها باعث می شود فرد سریع تر از حد معمول احساس سیری کند.
 

گام ۷۸) ترکیب هندوانه با لیمو

 

اگر سعی دارید صبحانه ای را برای رژیم غذایی خود تعیین کنید، پس باید سعی کنید هندوانه و تخم مرغ بخورید. بهتر است اول هندوانه و سپس تخم مرغ را بخورید. هندوانه سرشار از ویتامین و همچنین فیبر و آب است که می تواند به شما احساس سیری ببخشد. وقتی پس از آن تخم مرغ بخورید، این کار کمک می کند تا کربوهیدارتها از هندوانه شکسته شوند، همچنین پروتئین مورد نیاز را نیز برایتان تامین کند.


گام ۷۹) هر روز یک لیوان آب انگور بنوشید.

 

نوشیدن یک لیوان آب انگور به طور روزانه، ترجیحا در زمان شام، می تواند به شما کمک کند تا به اهداف تناسب خود دست یابید زیرا این نوشیدنی شامل عصاره انگور است که می توانند از توسعه سلول های چربی به خصوص در اطراف شکم جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر آن، همچنین می تواند در تقویت متابولیسم بدن یاری رسان باشد  و برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 


گام ۸۰) انار را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

احتمالا فکر می کنید خوردن این میوه به خاطر مزه ای که دارد حتی باعث اضافه وزنتان می شود. بالعکس، به دلیل این حقیقت که انار خیلی شیرین است، خوردن آن در حقیقت می تواند به شما کمک کند تا اشتهایتان را نسبت به خوراکی های شکردار کاهش دهد. علاوه بر آن، دانه های این میوه می تواند توانایی بدنتان را برای ذخیره چربی کاهش دهد
 
لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی
 

گام ۸۱) خودرن BBQ

 

اگر دوست دارید گوشت بخورید، به خصوص در آخر هفته، پس باید بیشتر گوشت کباب شده میل کنید. وقتی گوشت را کباب می کنید، در حقیقت مقدار زیادی از محتوای چربی آن را در حال پخت گوشت می سوزانید. بنابراین، زمان آن رسیده تا کباب پز خود را روشن کنید، تا بتوانید بدون نگرانی در مورد چربی ها از گوشت مورد علاقدتان لذت ببرید.


گام۸۲) خوردن اسفناج بیشتر 

 

وقتی به مغازه بقالی می روید تا سبزیجات برگدار سبز رنگ بخرید، باید به اسفناج نسبت به دیگر سبزیجات اولویت دهید؛ زیرا اسفناج فیبر بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. با مصرف بیشتر فیبر، به بدنتان در سوخت چربی بیشتر کمک کرده، همچنین اشتهایتان را نیز کاهش می دهید که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 
 

گام ۸۳) انتخاب بهترین نوع پنیر

 

اگر از جمله افرادی هستید که عاشق پنیر هستند، باید به جای خرید نوع معمولی آن پنیری را بخرید که از شیر بز درست شده باشد؛ زیرا محصولات پنیر که از شیر بز درست شده اند در حقیقت درصد کالری کمتری نسبت به محصولاتی که از شیر گاو درست شده اند دارند؛ بنابراین سعی کنید برای کاهش وزن خود به دنبال این نوع پنیر باشید.

لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی


گام ۸۴) بیشتر چربی های خوب بخورید تا از شر چربی های بد خلاص شوید.

 

خوردن نوع خوب چربی ها یکی از بهترین راهها برای رهایی از شر دیگر انواع چربی است. برخی از بهترین منابع برای چربی های خوب شامل گردو و تخم مرغ هستند. این چربی ها علاوه بر اینکه به بدنتان کمک می کنند چربی ها را بسوزانید، همچنین می توانند خطر ابتلای شما به بیماریهای قلبی را افزایش دهند.


گام ۸۵) خوردن جو دو سر برای صبحانه

 

امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن جو دو سر پخته شده را برای صبحانه میل می کنند. این کار در حقیقت می تواند به شما در کاهش وزنتان کمک کند، زیرا جو سرشار از فیبر است. وقتی در وعده صبحانه خود مقدار زیادی فیبر مصرف کنید، این کار باعث می شود حتی تا زمان نهار احساس سیری کنید. بنابراین، این سیری می تواند به شما کمک کند تا بر مقدار مصرفی خود در وعده نهار کنترل داشته باشید.
 

گام ۸۶) خوردن یک سیب چند دقیقه قبل از هر وعده غذایی

 

خوردن یک سیب در روز نه تنها دکتر را از شما دور می کند، بلکه همچنین می تواند چربی ها را از بدنتان دور نگه دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب را حدود ۱۵ دقیقه قبل از وعده غذایی خود بخورید. این کار می تواند به طور مؤثری اشتهایتان را فروکش کند که می تواند به شما کمک کند مقدار کمتری کالری مصرف کنید. که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 


گام ۸۷) استفاده از روغن زیتون روی سالاد خود

 

اگر فکر می کنید که خوردن سالاد شما را چاق نمی کند، در حقیقت این درست است، اما تنها در صورتی که نسبت به مقدار مصرفی خود هشیار باشید. بنابراین، بهتر است بر مقدار سالادی که مصرف می کنید، کنترل داشته باشید. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که از روغن زیتون روی سالاد خود استفاده کنید، که اسید چرب خوبی دارد که می تواند به بدنتان بگوید که احساس سیری پیدا کند.

لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی


گام ۸۸) دفعات زیادتری در روز غذا بخورید.

 

به جای خوردن تنها ۲ تا ۳ بار در روز، باید ۵ تا ۶ بار غذا بخورید تا وزن کم کنید. فقط مراقب مقدار مصرفی خود در هر وعده باشید، تا وزن اضافه نکنید. خوردن در بین وعده ها می تواند کمک کند تا متابولیسم شما تقویت شود، زیرا بدنتان به طور مداوم غذاهایی را که به آن وارد می شود، هضم می کند. که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 


گام ۸۹) ساندویچ خود را پر از گوجه کنید.

 

وقتی برای صبحانه یا میان وعده خود ساندویچ درست می کنید، مقدار گوجه درون آن بگذارید. با این کار اطمینان پیدا می کنید که مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنید. علاوه بر آن، گوجه ها همچنین عناصری دارند که می تواند تولید هورمونی به نام گرلین را کاهش دهد. با این کار می توانید کمک کنید تا بر گرسنگی خود نیز غلبه کنید. که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 


گام ۹۰) خوردن آناناس

 

خوردن آناناس در حقیقت یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن است؛ زیرا جدای از اینکه آناناس مقدار خوبی فیبر در خود دارد، همچنین می تواند وقتی آن را به عنوان میان وعده می خورید متابولیسم شما را تقویت کند. علاوه بر آن، آناناس می تواند به شما در شکستن پروتئینها کمک کند.
 

گام ۹۱) پرتقال بخورید.

 

خوردن پرتقال بیشتر می تواند به دلیل مقدار بالای ویتامین C موجود در خود به شما در کاهش وزن کمک کند. ویتامین C در حقیقت یکی از موادی است که می تواند در تبدیل چربی به انرژی یاری رسان باشد. بنابراین، وقتی پرتقال بیشتری می خورید، در حقیقت به بدنتان کمک می کنید تا چربی های ذخیره شده شما را به عنوان منبع فیبر به کار برد که می تواند به طور مؤثری اشتهایتان را فروکش کند..


گام ۹۲) از غذاخوردن با یک دوست لذت ببرید.

 

پژوهش ها نشان می دهد که وقتی افراد با دوستان خود یا افراد دیگر غذا می خورند، تمایل دارند مقدار مصرفی خود را با دیگران مطابقت دهند. بنابراین باید با دوستی غذا بخورید که زیاد غذا نمی خورد. 
لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی
 

گام ۹۳) مصرف نوشیدنی های انرژی زا

 

هر چند برخی از افراد به شما می گویند نوشیدنی انرژی زا بخورید تا سطح انرژی تان تقویت شود، اما در حقیقت این نوشیدنی ها در خصوص کاهش وزن خبر خوبی برای ما ندارند؛ زیرا چنین نوشیدنی هایی خیلی زود انرژی خود را آزاد می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، بدنتان قادر نخواهد بود تا از آنها بهره برد. این امر می تواند بدنتان را مجبور کند تا انرژی اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند. که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 


گام ۹۴) معاوضه شیر معمول خود با شیر کم چرب.

 

معاوضه شیر متداول خود با شیری که چربی آن گرفته شده در حقیقت عمل سالمی نیست و باعث ذخیره چربی در شما می شود. به طور کلی از شیر دوری کنید تا از اثرات اشتعالی که بر بدنتان دارد، اجتناب نمایید. به جای آن از شیر موز بادام یا شیر نارگیل استفاده کنید.


گام ۹۵) افزودن سرکه سیب به سس ها و سالادهایتان.

 

دسیسهایی که حاوی سرکه سیب هستند در حقیقت می توانند به شما در سوزاندن بیشتر چربی ها یاری رسانند؛ زیرا این سسها حاوی اسید استیک هستند که می تواند توانایی بدن شما را برای هضم کالری ها و چربی ها بالا برد.
 

گام ۹۶) برنامه های رژیمی را که غیر محدود کننده اند، دنبال نکنید.

 

با دقت زیادی برای خودتان یک برنامه مناسب انتخاب کنید. وقتی نوبت به انتخاب برنامه های رژیمی می رسد، بهتر است برنامه هایی را که خیلی محدودیت برایتان در بر دارند، انتخاب نکنید؛ زیرا این نوع از برنامه ها می تواند ثبات بدنتان را بر هم زند. وقتی این اتفاق افتاد، بدنتان می تواند وارد یک حالت بقا شود  که در آن حالت ممکن است سعی کند همه چربی ها و کالری های ذخیره شده را حفظ کند و سرعت سوخت و سازتان را کاهش دهد. کتاب عامل کاهش وزن یک برنامه متعادل، ساده و مؤثر است.

لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی


گام ۹۷) سعی کنید روزانه حداقل یک یا دو حرکت شکمی داشته باشید.

 

وقتی سعی می کنید حداقل یک یا دو حرکت شکمی را در هر روز داشته باشید، بیشتر نسبت به غذایی که می خورید، آنگاه خواهید شد.که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است .  علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بیشتر در مورد مقدار آبی که می نوشید، هشیار باشید. به همین دلیل، این کار می تواند به شما کمک کند اعمال سالم را مشاهده کنید.
 

گام ۹۸) برای خودتان آبمیوه درست کنید.

 

نوشیدن یک فنجان آبمیوه که خودتان از میوه های تازه گرفته باشید در حقیقت از خوردن محصولات پودری یا مصنوعی بهتر است. آبمیوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان هستند. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا اشتهایتان را فروکش کنید؛ زیرا می تواند باعث شود تا احساس سیری پیدا کنید.
 

گام ۹۹) برای سوزاندن چربی ها چای سبز بنوشید.

 

چای سبز می تواند در کنار یک رژیم غذایی به شما در کاهش وزن کمک کند، زیرا می تواند سریع تر چربی ها را بسوزاند. از آن گذشته، چای سبز همچنین سطوح انرژی شما را تقویت می کند که می تواند به شما کمک کند تا فعالیت های فیزیکی بیشتری انجام دهید. به علاوه، چای سبز همچنین سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.که   برای کاهش وزن مفید و لاغری موضعی است . 

لاغری موضعی و کاهش وزن  پیکر تراشی


نکته آخر  انتظارات خیلی زیادی از خودتان نداشته باشید.

 

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

پیکرتراشی گزینه اول نیست !!! قسمت اول

در این مقاله تخصصی اکسیر شهرک غرب   قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا همواره پیکرتراشی  در همه شرایط توصیه اول پزشکان است ؟!! برای پاسخ به این سوال لطفا تا پایان مقاله  «پیکرتراشی گزینه اول نیست !!! » مطالعه بفرمایید .

 

پزشکان متخصص لاغری موضعی و پیکر تراشی  اکسیر شهرک غرب   همواره به مراجعین متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی  نکاتی بسیار مهمی را مطرح میکنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت :  برخی از ذهینت که مردم هنگام مراجعه برای لاغری موضعی و پیکر تراشی این است  که اگر برای مثال ۳۰  کیلو اضافه وزن داشته باشی ، امروز می‌توانی جراحی کنی و فردا مرخص شوی! همه این موارد برای افراد متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی  وسوسه انگیز است. اما باید توجه کرد که این موضوع قوانین خاص خود را دارد .

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 

بطور کلی برای لاغری موضعی و پیکر تراشی  با روش‌هایی مثل لیپوماتیک، لیپولیزر و...  طبق استاندارد های  پیکر تراشی  ، کسانی می‌توانند از روش‌های تخریب چربی محیطی استفاده کنند که BMI  زیر 30 دارند ( BMI چیست ؟! شاخص توده بدنی یا شاخص کوتله یا بی‌ام‌آی (به انگلیسی: BMI، مخفف body mass index) سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود .  شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم(x²) قدش به متر بدست می‌آید   )و با مشکل اضافه وزن روبرو هستند.  از نظر پزشکی امکان این وجود ندارد که بیشتر از پنج لیتر چربی از بدن افراد تخریب شود؛ تخریب بیش از این عدد باعث ایجاد آسیب ریوی، آمبولی چربی و ... می‌شود.

 

توصیه اول قبل از فکر کردن به پیکرتراشی

 

در برنامه روزانه خود زمانی را برای ورزش کردن اختصاص بدهید ؛ چطور در برنامه پرمشغله روزانه وقتی برای ورزش کردن کنار بگذارید؟! قصد نداریم تئوری های مدیریت زمان را برایتان عنوان کنیم. کتابهای زیادی در مورد این موضوع نوشته شده است که می توانید برای این منظور به آنها رجوع کنید. فقط توصیه هایی برایتان آورده ایم که به شما کمک می کند بتوانید در برنامه پرمشغله تان، زمانی را نیز به ورزش کردن اختصاص دهید.


  • اولویت بندی کنید
  •  

در مدیریت زمان هیچ چیز مهم تر از اولویت بندی نیست. اصلی که بطور متداول مورد استفاده قرار می گیرد این است که همه چیز یک اولویت است و اینکه هیچ چیز اولویت ندارد. باید این تصمیم را بگیرید که ورزش کردن برایتان مهم است و آنوقت آن را بالاتر از کارهای دیگر قرار دهید. چرا که اگر ورزش را بصورت مداوم انجام دهید کمتر متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی  خواهید شد .  اصل دیگر این است که هیچ کس وقتی در بستر مرگ می افتد آرزو نمی کند که کاش وقت بیشتری را در اداره به کار کردن می گذراند. اما آدمهای زیادی هستند که در بستر مرگ به این فکر می کنند که ای کاش وقت بیشتری را ورزش می کردند که اگر این کار را می کردند شاید در آن زمان نمی مردند.


همچنین باید این نکته را بدانید که داشتن سلامتی باعث می شود در هر کاری که انجام می دهید بازده بیشتری داشته باشید. اگر تناسب اندام خوبی داشته باشید، می توانید شوهر بهتری برای همسرتان، پدر بهتری برای فرزندتان و کارمند بهتری برای رئیستان باشید. اگر ورزش کردن و تغذیه صحیح را یکی از بالاترین اولویتهای زندگیتان قرار دهید، مطمئنأ زمانی برای انجام آن پیدا خواهید کرد.


  • برنامه ریزی کنید
  •  

 

شما بهتر از هر کس دیگری زندگی و برنامه هایتان را می دانید به همین دلیل فقط خودتان هستید که می توانید اوضاع زندگیتان را بررسی کنید. باید تعیین کنید که کدام ساعت از روز برای ورزش کردن شما بهتر است. وقت غذا خوردن هایتان را تعیین کنید و تصمیم بگیرید کدام باشگاه ورزشی از نظر محلی برایتان راحت تر است. بعد از اینکه این مسائل را تعیین کردید، برای خودتان برنامه ریزی نموده و تلاش کنید که به آن پایبند بمانید که راز داشتن تناسب اندام  مداومت است .

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 


  • تطبیق یابید
  •  


آیا نیاز به توضیح دارد؟ همیشه همه چیز آنطور که دوست دارید پیش نمی رود، بنابراین نباید اهداف اصلیتان را فراموش کنید، فقط کافی است برنامه را تغییر داده و دوباره امتحان کنید.
حرف هلموت فون مولتکه را به خاطر داشته باشید، در هیچ برنامه ای از نبرد نمی توانید از مقابله با دشمن جلوگیری کنید. لذا برای رسیدن به  تناسب اندام سعی کنید با برنامه ریزی پیش بروید .

 

  • کارامد باشید
  •  


۳۰ دقیقه تمرین شدید و قوی با وزنه بسیار بهتر از یک ساعت پرسه زدن در باشگاه است. ۳۰ دقیقه دویدن تند کالری بسیار بیشتری از راه رفتن برای یک ساعت می سوزاند. همچنین برای قلب، ریه ها و کلسترولتان هم بهتر است و توانایی شما برای تمرین با وزنه را نیز تقویت می کند.
کارایی فقط مختص ورزش نیست. می توانید یک ساک پر از لباس ورزش در اتاق کارتان در شرکت بگذارید تا دیگر به خاطر نداشتن لباس تمیز از جلسه ورزشیتان جا نمانید. زمان ناهار وقت خوبی برای تمرینات بدنسازی است و باعث می شود از رفتن همراه همکاران به رستوران های فست فود با آن غذاهای چرب هم در امان بمانید.
اگر خلاقیت داشته باشید، می توانید راههای دیگری برای بالا بردن کارایی زندگیتان پیدا کنید تا در آینده متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی   نشوید !!!


  • فکر کنید!
  •  

شما مغز دارید پس باید از آن استفاده کنید. چه کارهایی انجام می دهید که وقتتان را تلف می کند؟ نقاط ضعف برنامه تان چیست؟ برای اینکه ورزش کردن را در برنامه زندگیتان جا کنید چه باید بکنید؟

 

 

  • انگیزه هایی برای ورزش کردن
  •  


برای ورزش کردن به کمی انگیزه نیاز دارید؟ نکاتی که در این قسمت از کتاب عنوان می کنیم به شما کمک میکند با داشتن یک برنامه تمرینی خوب، فعال و شاداب بمانید. همه آدم ها با انگیزه کافی برای ورزش کردن به دنیا نمی آیند. اگر شما هم یکی از آندسته از آدم ها هستید که هر کاری را به دویدن روی تردمیل ترجیح می دهند، یا ترجیح می دهند هر جایی باشند ولی در باشگاه نباشند، نکات زیر می تواند کمی به شما انگیزه بدهد و ذهن شما را در مورد ورزش تغییر دهد.


  • تغییر ایجاد کنید
  •  


اگر از اینکه مجبور باشید هر روز همان کارهای تکراری را انجام بدهید خسته شده اید، کمی در برنامه تان تغییر ایجاد کنید. هیچ کس نگفته که مجبورید هر روز در همان مسیر همیشگی پیاده روی کنید. شما به کمی تنوع فعالیت نیاز دارید. تا در مسیر  رسیدن به  تناسب اندام کسل نشوید !!  با کار کردن روی گروههای عضلانی مختلف، بدنتان هم شاداب تر خواهد بود


  • ورزش را به نوعی ارتباط اجتماعی تبدیل کنید
  •  


دوستانی پیدا کنید که علایقی شبیه به شما داشته باشند. ورزش کردن با دوستان انگیزه بسیار زیادی به شما می دهد. اینکار باعث می شود همدیگر را به ادامه راه تشویق کنید و تمایل کمتری به دست کشیدن از تمرینات داشته باشید.

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 

  • با فرزندان و حتی حیوانات خانگیتان به ورزش بپردازید
  •  


اگر پیاده روی و دویدن ورزش مورد علاقه شماست، می توانید این کار را به همراه حیوان خانگی تان انجام دهید یا با بچه تان به دویدن بروید. اگر آنها به این کار علاقه مند باشند، انگیزه بسیار زیادی در شما ایجاد خواهد شد. با این کار در مسیر  رسیدن به  تناسب اندام همواره احساس لذت خواهید کرد .


  • واقع بین باشید
  •  


اهدافی برای خود تعیین کنید که میدانید که از عهده آن بر می آیید. فعالیت هایی را انتخاب کنید که میدانید می توانید به خوبی انجام دهید. اگر فکر میکنید که بطور مداوم از تمریناتتان خسته می شوید، شاید موقع آن رسیده که کمی تغییر در برنامه تان ایجاد کنید. لازم به ذکر است شما میتوانید با تمرکز بر روی عضله مورد نظر به  لاغری موضعی برسید 


  • فعالیت هایی را پیدا کنید که تمرین ورزشی نباشند

 

فعال بودن است که اهمیت دارد حتی اگر یک تمرین ورزشی درست و حسابی هم نباشد. مثلا می توانید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. در وقت ناهارتان به پیاده روی بروید. با اینکار از فعال بودنتان احساس خوبی پیدا می کنید و کمی هم در برنامه همیشگی تان تنوع ایجاد می کنید.


  • یادداشت کنید
  •  


داشتن یک دفتر یادداشت برای ثبت پیشرفت هایی که در زمینه ورزش می کنید، به شما کمک می کند ببینید که روند پیشرفتتان چگونه است و اهداف جدید برای خود تعیین کنید. و  با تمرکز بر روی عضله مورد نظر به  لاغری موضعی برسید  اگر فکر می کنید که سالیان سال است که همان فعالیت های تکراری را انجام می دهید، یک تغییر عمده در برنامه تان پیاده کنید و روند پیشرفتتان را ثبت کنید.

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 


  • پاداش؟
  •  


اگر ورزش کردن در نظرتان شکنجه و عذاب است، چیزی به خودتان بدهید که به شما انگیزه بدهد بتوانید تمریناتتان را کامل انجام دهید. اگر ۴ روز در هفته تمرین  حواستان را به چیز دیگری منحرف کنید اگر می خواهید از دوچرخه ثابت یا تردمیل استفاده کنید، می توانید جلوی تلویزیون اینکار را بکنید. با هدفون به موسیقی دلخواهتان گوش دهید. چیزی پیدا کنید که موقع ورزش روی آن تمرکز کنید، مطمئن باشید خیلی کمکتان می کند. با این کار در مسیر  رسیدن به  تناسب اندام همواره احساس لذت خواهید کرد .

اگر در اول کار موفق نشدید...
شانس اینکه دوباره ورزش را از نو آغاز کنید نامحدود است. اگر ورزش را ول کرده اید و هفته ها از انجام آن شانه خالی می کنید، دوباره تلاش کنید، وقتی تمرین روزانه تان را به پایان رساندید، مطمئنا از اینکه دوباره ورزش را شروع کرده اید خوشحال و راضی خواهید بود.

 

 

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

پیکرتراشی گزینه اول نیست !!! قسمت دوم

در این مقاله تخصصی اکسیر شهرک غرب   قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا همواره پیکرتراشی  در همه شرایط توصیه اول پزشکان است ؟!! برای پاسخ به این سوال لطفا تا پایان مقاله  «پیکرتراشی گزینه اول نیست !!! » این مقاله قسمت دوم  پیکرتراشی گزینه اول نیست  پس لذا توصیه میگردد اگر قسمت اول این مقاله را مطالعه نکرده اید رو اینجا کلیک کنید و  مطالعه بفرمایید .

 

همانطور که در قسمت قبل  برخی از ذهینت های نادرست  مردم هنگام مراجعه برای لاغری موضعی و پیکر تراشی  اشاره شد و در مورد لاغری موضعی و پیکر تراشی  نکات مهمی مطرح شد در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که آیا با ورزش کردن میتوان زیبایی اندام خود را نگه داشت ؛‌ که در آینده نیازی به لاغری موضعی و پیکر تراشی نباشد یا خیر ؟! لطفا با ما همراه باشید .

 

تاثیر ورزش بر لاغری موضعی

 

پشتکار عامل موفقیت در تمرینات رسیدن به تناسب اندام

 

با اینکه همیشه می خواهید برنامه تمرینی و غذایی مناسبی داشته باشید، اما آن برنامه خاص تعیین نمی کند که به اهدافتان می رسید یا نه. این پشتکار و ثبات قدم شما در دنبال کردن این برنامه هاست که شما را به نتایج دلخواهتان می رساند.
مهمترین عامل در موفقیت این است که تا چه میزان بتوانید پشتکار و ثبات قدم خود را در دنبال کردن برنامه تان حفظ کنید تا به  تناسب اندام  برسید .   از اینها گذشته، حتی بهترین و فکرشده ترین برنامه ها در دنیا هم شما را به نتیجه نمی رسانند مگر اینکه واقعا با تداوم و پشتکار آن برنامه را دنبال کنید.


در این قسمت از کتاب به نکاتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند پشتکار خود را ارتقاء ببخشید تا نتیجه ای که از تمریناتتان عایدتان می شود را چندین برابر کنید و به  تناسب اندام  برسید .

 

  • اهداف درست تعیین کنید


هدفی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر بسزایی بر انگیزه شما داشته باشد و در حفظ پشتکار نیز بسیار پر اهمیت است. به طور کل، اهداف درونی و ذاتی بهتر از اهداف خارجی عمل می کنند چون این اهداف برای خود شما تعیین شده است. اهداف درونی و ذاتی عبارت است از حفظ وزنی که احتمال بیماری شما را پایین بیاورد، حس رضایت و خشنودی که خیلی ها بعد از تمرین سنگین احساس می کنند، و فراهم کردن یک راه خوب برای از بین بردن و آزاد کردن استرس در طول روز. در مقابل اهداف خارجی عبارتند از کم کردن ۵ کیلو از وزنتان قبل از رفتن به مسافرت کنار دریا، شش تکه کردن عضلات شکم، و بالا بردن پرس سینه تان تا ۱۰۰ کیلوگرم این تمرینات موجب میشود تا در آینده متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی   نشوید


پس از مدتی اهداف خارجی اهمیت کمتری پیدا می کنند یا به کلی از میان می روند و پشتکار تمرین شما نابود می شود. وقتی آن مسافرت کنار دریا تمام شود دیگر انگیزه ای برای رفتن به باشگاه بعد از کار نخواهید داشت. البته این به آن معنا نیست که هیچوقت نباید برای خود اهداف خارجی داشته باشید، نه، این اهداف هم انگیزه های بسیار عالی برای کوتاه مدت هستند اما باید چند دلیل درونی هم برای ارتقاء سلامتی و   تناسب اندام    پیدا کنید.

 

تاثیر ورزش بر لاغری موضعی

 


  • یک برنامه غذایی مناسب را دنبال کنید


پشتکار و ثبات قدمتان را با تنظیم کردن یک برنامه سلامتی و تناسب اندام   ارتقاء بخشید. ببینید امکان انجام چه کارهایی برایتان وجود دارد. مثلا اگر قبلا رژیم های غذایی کم کربوهیدرات را امتحان کرده اید و حس خوبی با آنها نداشتید، پس دیگر آن را تکرار نکنید. اینکار فقط انگیزه شما و شانس موفقیتتان را در آینده پایین می آورد. یک رویکرد غذایی با میزان کربوهیدرات متوسط می تواند برای شما ایده آل باشد، البته به شرطی که حواستان به مقدار کالری مصرفی خود باشد.بهترین برنامه غذایی، برنامه ای است که مقدار کافی پروتئین و تعداد مناسب کالری را در اختیار شما قرار دهد.

 


  • به خودتان استراحت دهید


وقتی می خواهید پشتکارتان را در دنبال کردن برنامه غذایی و تمرینیتان بالا ببرید، اگر یکبار در رژیم غذاییتان تقلب کردید یا یک جلسه تمرین را از دست دادید، خودتان را سرزنش نکنید. افرادی که اینکار را می کنند ذهن سیاه و سفیدی دارند و اجازه می دهند که یک اشتباه آنها را به کلی از میدان به در کند. 
خلاص شدن از این طرز تفکر هیچ چیز یا همه چیز، به شما کمک میکند دوباره همان جایی برگردید که بودید به جای اینکه چند روز با خودتان کلنجار بروید و یا کلا برنامه را کنار بگذارید. و با 
پشتکار و ثبات قدمتان را با تنظیم کردن یک برنامه سلامتی و تناسب اندام   ارتقاء بخشید. 

 


  • مشکلاتتان را تشخیص دهید

 

برای ایجاد ثبات قدم در برنامه، همیشه نتایج تان را بررسی کنید و هر گونه مشکل را از قبل تشخیص دهید. مثلا اگر بعد از دو هفته از برنامه احساس می کنید که دارید خسته می شوید، پیش خودتان تجسم کنید که اگر چند هفته دیگر بگذرد چه احساسی خواهید داشت. هر چه زودتر بتوانید برنامه را اصلاح کنید یا یک مربی خصوصی بگیرید تا برنامه غذایی و تمرینیتان را بررسی کند، بهتر است تا   به  تناسب اندام  برسید .


اگر اجازه بدهید این خستگی همینطور ادامه پیدا کند، بدن شما به زاری می افتد و وقتی عوامل فیزیولوژیکی با عوامل روانی همراه شوند، حفظ ثبات قدم بسیار دشوار خواهد شد. وقتی زودتر همه چیز را اصلاح و درست کنید، مشکلات را به حداقل رسانده و پروسه دست یافتن به اهدافتان برایتان ساده تر خواهد شد.

 

تاثیر ورزش بر لاغری موضعی

 


  • تمریناتتان را اصلاح کنید


اگر تمریناتتان موثر باشند، باید سطح تناسب اندام شما ارتقاء پیدا کند؛ این یعنی پس از مدتی حرکت یا تمرینی که برایتان دشوار بود باید برایتان آسانتر شده باشد.همچنین باید بتوانید برای بالا بردن شدت تمرین، مقدار وزنه هایتان را هم بالاتر ببرید. اما بهتر این است که کل برنامه تان را هر از چند گاهی دوباره تنظیم کنید تا به بالاترین نتایج دست پیدا کنید و ثبات قدم در تمریناتتان را نیز حفظ کنید.تا به اندام دلخواه و لاغری موضعی برسید  به خاطر داشته باشید که هدف اصلی شما با گذشت زمان تغییر می کند. شاید با نزدیک شدن تابستان بخواهید کمی لاغرتر شوید با پزشکتان توصیه کرده باشد که
سلامت قلبی-عروقی خود را بالا ببرید. موضوع هرچه که باشد، فقط اطمینان یابید که برنامه تمرینیتان همیشه به روز باشد.

 


  • به تمریناتتان تنوع بدهید


و آخر اینکه تا می توانید به تمریناتتان تنوع بدهید. ثابت قدم ماندن در برنامه ای که هیچ چیز تازه ای در آن وجود ندارد کار سختی است. چه تمریناتتان را به کل عوض کنید و چه آنرا به طریقی متفاوت انجام دهید، ایجاد تغییر در برنامه به شما کمک می کند همیشه به انجام آن علاقه مند باشید و برای انجام آن پشتکار داشته باشید.از تغییر فصل ها استفاده کنید؛ چرا در تابستان که می توانید بیرون بروید و از هوای آزاد برای دویدن استفاده کنید، تمرینات کاردیو را داخل باشگاه و با تردمیل و دوچرخه ثابت انجام دهید؟ چرا که روحیه برای  ورزش کردن بسیار اهمییت دارد تا نیاز به لاغری موضعی و پیکر تراش نداشته باشد

 

تاثیر ورزش بر لاغری موضعی

 


  • پشتکار داشته باشید


دفعه بعد که انتخاب های مختلفی برای برنامه تمرینی و غذاییتان پیش روی دارید، اطمینان یابید که هر یک کالری که انتخاب می کنید متعادل باشد و زمان استراحت و تمرینتان هم مشخص باشد. و اگر سعی کنید به جای اینکه همه وقتتان را صرف برنامه ریزی کنید کمی به بالا بردن انگیزه تان کمک کنید تا  به  تناسب اندام  برسید . ، مطمئن باشید که بهترین نتیجه را به دنبال خواهید داشت.

 

  • روشهای انتخاب باشگاه مناسب


با اینکه امتحان کردن باشگاههای مختلف برای کسب تجربه بد نیست اما پیدا کردن یک باشگاه مناسب می تواند یکی از سخت ترین قسمتهای برنامه  تناسب اندام شما باشد. خیلی ساده است: چرا باید جایی بروید که احساس ناراحتی کنید یا مطابق میلتان نباشد؟ پاسخ این است: به هیچ وجه نباید بروید. در این قسمت اصول اولیه برای پیدا کردن باشگاهی که با نیازهای شما همخوانی داشته باشد و برای رسیدن به اهداف ورزشیتان کمکتان کند را مطرح می کنیم.

 

دستورالعمل های انتخاب باشگاه مناسب 

 

بررسی ساده از باشگاه هایی که در اطراف محل زندگیتان یا محل کارتان قرار دارد. 


مرحله ۱: تهیه لیستی از چیزهایی که از یک باشگاه انتظار دارید به گرفتن یک تصمیم بهتر و رسیدن به اهداف ورزشیتان کمک می کند. لیستی از ویژگی هایی که از یک باشگاه انتظار دارید تهیه کنید. هر چیزی که برایتان مهم است را در این لیست بیاورید. مثلا: تمیزی، تجهیزات، محل و هزینه. البته شاید نتوانید باشگاهی با همه ویژگی هایی که می خواهید پیدا کنید اما می توانید تصمیمی هوشیارانه تر بگیرید.


مرحله ۲: در مورد امکانات موجود واقع بین باشید. یادتان باشد، ممکن است نتوانید تمام ویژگی های قید شده در لیستتان را در باشگاه مورد نظر  پیدا کنید اما باید سعی کنید مهمترین آنها را با باشگاه مورد نظرتان تطابق دهید. اگر یک باشگاه را فقط به خاطر قیمتش انتخاب می کنید (بزرگترین اشتباه) و ویژگی های باشگاه با نیازهای شما تطابق ندارد، فقط پولتان را دور ریخته اید چون احتمالا پایتان را آنجا نمی گذارید.

 

مرحله ۳: اگر اتاق رختکن جزء علایق شما نیست یک سد بزرگ سر راه تمرینتان قرار می دهید. وقتی برای بازدید یک باشگاه رفته اید خجالت نکشید و هر سوالی که دارید را از راهنمای باشگاه بپرسید حتی اگر در لیستتان نباشد. اگر خواستید یادداشت بردارید. یکی از مهمترین جاهایی که باید نگاه کنید اتاق رختکن است اشتباه نکنید که فقط سرسری به آن نگاه کنید و بگویید که خوب بد نیست. ویژگی هایی از اتاق رختکن که برایتان اهمیت دارد مثل نظافت، امنیت و دوش ها را حتما چک کنید.

 

تاثیر ورزش بر لاغری موضعی

 


مرحله ۴: تجهیزات باشگاه باید به پیشبرد برنامه تمرینتان کمک کند نه اینکه موجب آزارتان باشد. همیشه تجهیزات باشگاه (وزنه های آزاد، دستگاه های بدنسازی، دستگاههای هوازی) را خوب بررسی کنید تا ببینید با برنامه تمرین شما مطابقت کند. همچنین به کیفیت و وضعیت آنها هم دقت کنید. خجالت نکشید و از مسئول باشگاه بخواهید که یک تکرار هم که شده روی دستگاه های مورد نظرتان امتحان کنید.


مرحله ۵: هزینه باشگاه هم خیلی مهم است و باید با بودجه شما سازگار باشد. اما وقتی در مورد هزینه یک باشگاه می خواهید تصمیم بگیرید چند سوال را باید از ذهن بگذرانید:

 

- آیا عضویت شما برای یک مدت مشخص که دچار بیماری، مشکلات خانوادگی یا هر مسئله دیگری شدید، قابل فریز کردن است؟ اگر پاسخ مثبت است ببینید که این مدت محدودیتی دارد یا نیاز به هزینه بیشتر است؟


- آیا باشگاه مورد نظر ممکن است در آینده نزدیک شرایط ویژه بگذارد؟ خیلی سخت است که شهریه عضویت باشگاه را تمام و کمال بدهید و بعد ببینید که دو هفته بعد شرایط ویژه ثبت نام گذاشته اند.


- آیا باشگاه برای افراد یا سازمان های خاص تخفیف دارد؟ تخفیف مخصوص افراد مسن، تخفیف مخصوص دوستان و آشنایان و ... با اینکه هزینه باشگاه اهمیت زیادی دارد اما یادتان باشد این نباید تنها ملاک شما برای انتخاب باشگاه باشد. اگر بخواهید فقط بر مبنای هزینه باشگاهی را انتخاب کنید، مطمئنا نیازهایتان برآورده نخواهد شد.


مرحله ۶: درباره پرستل باشگاه تحقیق کنید. چه تعداد از پرسنل باشگاه مربیان کارت دار هستند؟ این مسئله نه تنها به درست تمرین کردن شما کمک می کند بلکه برای ایمنی شما اهمیت دارد. مربیان باشگاه باید حتما کارت دار باشند و همچنین با اصول کمکهای اولیه نیز آشنایی داشته باشند.

 

تاثیر ورزش بر لاغری موضعی


نکات و هشدارهای انتخاب باشگاه 

 


- با سایر اعضای باشگاه در مورد آن صحبت کنید و اطلاعات بگیرید. آشنا شدن با نظر اعضای فعال یک باشگاه خیلی در شناخت آن موثر است.
- محل باشگاه اهمیت زیادی دارد و باید با نیازهای شما همخوانی داشته باشد. آمد و رفت به باشگاهی که از محل زندگی یا کار شما خیلی دور باشد برایتان سخت
خواهد بود.
- به قرارداد ثبت نام باشگاه خوب دقت کنید و عضویتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را تامین کند. اگر به این نکات توجه لازم را داشته باشید احتمال نیاز شما به لاغری موضعی و پیکر تراش بسیار کم است

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

شاخض BMI چیست و چطور اندازه گیری میشود ؟!

شاخص توده بدنی یا شاخص کوتله یا بی‌ام‌آی (به انگلیسی: BMI، مخفف body mass index) سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود. این شاخص در بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۸۵۰ توسط آدولف کوتله دانشمند بلژیکی ابداع شد. نحوه محاسبه آن بسیار ساده است و در بسیاری جاها برای مشخص کردن اضافه وزن و کسر وزن استفاده می‌شود ( منبع ویکی پدیا )

 

به طور کلی چاقی را با نمایه توده بدن (BMI) اندازه گیری می کنند که از فرمول زیر بدست می آید:

 

BMI شاخص

 

بر اساس این شاخص اگر BMI فردی مابین 5/18 تا 9/24 قرار بگیرد وزن طبیعی داشته، از 25 تا 9/29 اضافه وزن و از 30 به بالا چاق محسوب می شود.

 

انواع چاقی بر اساس شاخص BMI

 

به طور کلی دو نوع چاقی وجود دارد: چاقی آندروئیدی (سیبی شکل) و چاقی ژنوئیدی (گلابی شکل). چاقی آندروئیدی بیشتر در مردان و چاقی ژنوئیدی بیشتر در زنان دیده می شود. اگر در فرد چاق، نسبت دور کمر به دور باسن کمتر از 75/0 باشد چاقی از نوع ژنوئیدی و اگر این نسبت 85/0 یا بالاتر باشد چاقی از نوع آندروئیدی است. نسبت بالای ۱ برای مردان و بالای 8/0 برای زنان نشان‌دهنده‌ی خطر بسیار زیاد فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، نقرس، و سکته است. حتی کمی چاقی در دسته‌ی آندروئید خطر زیادی به همراه دارد. هنگام مراجعه برای لاغری موضعی و پیکر تراشی اندازه گیری شاخض BMI  مهم است 

 

انواع چاقی

 

شاخص BMI

 

 

انواع خاص چاقی موضعی آندروئیدی :

 

۱. چاقی کامل بالاتنه:

 اغلب اوقات این فقط به این معنی است که فرد بیش از حد می‌خورد و به اندازه‌ی کافی ورزش نمی‌کند.

۲. چاقی در مرکز شکم (زیر شکم):

این معمولا ناشی از افزایش ناگهانی هورمون استرس، یعنی کورتیزول، و افسردگی و اضطراب است. ورزش و شیوه‌های تسکین استرس می‌تواند مفید باشد.

۳. چاقی پایین‌تنه:

 برای زنانی که چاقی‌شان از این الگو تبعیت می‌کند، ضروری است که تمرین‌های استقامتی پایین‌تنه را انجام دهند. برای اطمینان از حذف چربی به‌طور موثر، ورزش قلبی عروقی مهم است.

۴. چاقی ورم شکم:

 این می‌تواند ناشی از مصرف بیش از حد الکل یا مشکلات تنفسی باشد.

انواع خاص چاقی موضعی ژنوئیدی :

۵. چاقی پایین‌تنه که ران‌ها را نیز در بر می‌گیرد:

این چاقی‌اغلب در کسانی وجود دارد که باردار هستند. این چاقی بعد از بارداری به مرور از بین می رود.

۶. شکم بزرگ و برآمده با چربی در انتهای کمر:

این نوع بدن مانند شماره ۱، اغلب ناشی از عدم تحرک است.

البته، مهم است که مراجعه کننده با یک پزشک صحبت کند تا مطمئن شوید علت‌چاقی به هم خوردن توازن هورمونی یا عوامل ژنتیکی دیگر نیست.

 

آیا میدانید تقریبا هر نوع چاقی با  لاغری موضعی و پیکر تراشی قابل درمان است ؟!‌  با اکسیر تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید .

 

لاغری

 

دستگاه آنالیز بدن بر اساس شاخص BMI

 

در برخی از افراد و مخصوصاً ورزشکاران، شاخص BMI به تنهایی نمی تواند تعیین کننده میزان چاقی باشد. با استفاده از دستگاه های آنالیز بدن می توان ترکیبات مختلف بدن از جمله آب، چربی و در صد آن، تعیین انواع چربی، درصد عضلات بدن به تفکیک، وزن عضلات نواحی مختلف به تفکیک، وزن چربی قسمت‎های مختلف به تفکیک، چربی‎های موضعی و عمومی و ... را با روشی کاملاً علمی و دقیق ارزیابی کرد.که تناسب اندام  شما را نشان میدهد .  این روش به مراجعه کننده و پزشک این امکان را می‎دهد تا به صورت منظم میزان چربی بدن، حجم خالص عضله و ساخت عضله در بدن را اندازه گیری کرده و وی درک خواهد کرد که رژیم، سبک زندگی و برنامه ورزشی تا چه حد تاثیر گذار بوده است.

در سالهای اخیر روش‌های اندازه گیری ترکیبات بدن انسان با ابداع دستگاه‌های جدید بسیار متحول شده است؛ روش‌هایی مانند تصویر برداری تشدید مغناطیسی MRI، اندازه گیری به کمک اشعه ایکس و روشهای مبتنی بر امواج رادیویی مانند آنالیز امپدانس بیوالکتریک که به اختصار BIA معرفی می‌شود.

روش BIA نسبت به سایر روش‌های اندازه گیری ترکیبات بدن، یک روش ارزان قیمت، بدون خطر با قابلیت حمل و نقل و کاربری آسان می‌باشد که به سرعت در حال گسترش است. روش BIA می‌تواند به سرعت میزان آب بدن، میزان کل چربی بدن، درصد چربی بدن، توده چربی اضافه بدن و توده بافت نرم بدن را اندازه‌گیری نماید. دقت اندازه‌گیری به روش BIA در مقایسه با سایر روش‌های پیچیده تأیید شده است و  تناسب اندام  شما را نشان میدهد .

 

شاخص BMI

  • رضا رستمی
  • ۰
  • ۰

انواع دستگاه های لاغری موضعی و پیکر تراشی به زبان ساده

دستگاه لیپولیز اولتراسونیک 

 

یکی از روش های لاغری موضعی و پیکر تراشی  ، دستگاه لیپولیز اولتراسونیک نام دارد. این مکانیسم توسط امواج صوتی باعث کاهش دادن سایز و در نتیجه رسیدن به لاغری موضعی می شود. امواج دستگاه لیپولیز اولتراسونیک از انواع امواج مکانیکی هست. فرکانس این دستگاه بین 20 هرتز الی 200 کیلوهرتز یعنی بیش از محدوده شنوایی انسان می باشد، در اصل از  فرکانس امواج کوتاه برای رفع چربی های زیر پوست استفاده می شود.

دستگاه لیپولیز اولتراسونیک  یک روشی مدرن و بدون جراحی و همچنین سریع برای برطرف کردن دائمی چربی های اضافی ناحیه پهلو، شکم، پشت، ران، غبغب، سینه آقایان و … می باشد. دستگاه لیپولیز اولتراسونیک در فرکانس 40000 هرتز با سرعت بالا سبب لرزش سلول های چربی می شود و همین امر باعث می شود حباب های هوا در خارج و داخل سلول ایجاد شود و در پایان زمانی که حباب های هوا منفجر می شوند فشاری معادل با 200 بار به سلول وارد می گردد. این فشار در خارج از سلول سبب فشرده شدن سلول می شود. منفجر شدن این حباب ها در داخل سلول باعث ایجاد شکاف در غشای سلولی می شود در نتیجه تری گلیسرید (چربی ذخیده ای) به گلیسرول واسیدهای چرب آزاد تجزیه می شود. گلیسرول های محلول در آب به سیستم گردش خون رفته و برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرند، اسید های چرب آزاد نیز وارد کبد شده و در آنجا تجزیه می شوند.

 لاغری موضعی و پیکر تراشی  با دستگاه لیپولیز اولتراسونیک  یک سری نکات حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود:

  • با انتخاب کردن این روش ، هیچ آسیبی به پوست نمی رسانید.
  • این دستگاه هیچ گونه دردی را در شما ایجاد نمی کند.
  • برای هر نوع پوستی قابل استفاده است.
  • لیپولیز اولتراسونیک از گرما برای رفع سلول های چربی استفاده می کند و همچنین برای ناحیه های بزرگ تر بهتر می باشد.

سن استفاده از این دستگاه 18 سال به بالا می باشد البته در مواردی برای نوجوانان نیز این روش انجام می شود.

 

برای آگاهی از نوع دستگاه لیپولیز  اکسیر شهرک غرب   با شماره 021-88361343 تماس حاصل فرمایید .

 

 

لاغری موضعی با لیپولیز

لاغری موضعی با لیپولیز

 

 

دستگاه  رادیوفرکانس یا RF :

درمان رادیوفرکانس یا آر اف (RF) یک روش درمان غیر تهاجمی است که برای لاغری موضعی و پیکر تراشی است . در روش درمان رادیوفرکانس یا آر اف (RF)  از یک دستگاه پیشرفته که به‌طور خاص برای از بین بردن بافت‌های چربی اضافی در بدن مردان و زنان طراحی شده استفاده می‌گردد و از این طریق می‌توان سلولیت را نیز تحت درمان قرار داد.

 

در این روش از امواج رادیوفرکانس برای گرم کردن بافت‌ها و تغییر شکل آن‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب برخلاف روش‌های تهاجمی که عمدتاً بر لایه‌های سطحی پوست تاثیر می‌گذراند، امواج رادیوفرکانس عمدتاً بر لایه‌های عمیق‌تر پوست همچون درم تاثیر گذاشته و بر لایه‌های بالای پوست همچون اپیدرم تاثیر خاص ندارند.

با استفاده از رادیوفرکانس یا آر اف (RF)  لاغری می‌توان تغییر شکل در ظاهر بدن ایجاد کرده و چربی ناخواسته را در نقاط مختلف  از جمله نقاط زیر از بین برد:

  • ناحیه بالای بازو
  • شکم
  • ران
  • باسن
  • لگن
  • زانوها
  • ساق پا
  • قوزک
  • سینه مردان

از این دستگاه برای رفع چربی صورت و گردن نیز استفاده می‌شود که تکنیک‌های لیفتینگ یا بالاکشیدن، تایتنیگ یا سفت کردن و جوانسازی به ویژه برای رفع غبغب را نیز شامل می‌شود. کاهش یا از بین بردن سلولیت، کاهش سطح چربی بدن و لاغری موضعی از مزایای درمان با این روش می باشند.

 

 رادیوفرکانس یا آر اف لاغری

 

موارد منع کاربرد RF:

 

  • سرطان
  • سل
  • تب
  • حاملگی
  • اگزما
  • مشکوک به ترومبوز ورید عمقی
  • نارسایی کلیه و کبد
  • درمان بر روی غدد تناسلی، پستان، گردن و سر
  • التهاب حاد و عفونت های ویروسی
  • نورولوژی و نوروتراپی (اختلالات سیستم عصبی حاد)
  • بیماری های قلبی- عروقی
  • نارسایی گردش خون شریانی، عروق واریسی، ترومبوفلبیت حاد
  • بیمارانی که از ضربان ساز قلب (پیس میکر) استفاده می کنند
  • سیستم ایمنی ناقص
  • داشتن اختلالات حسی (به عنوان مثال کار روی مریضی که عمل لیپولیز، لیپوساکشن انجام داده اند)
  • خطر ابتلا به خونریزی ناشی از عادت ماهیانه، بافت خونریزی دهنده یا زخم های گوارشی
  • بیماران دچار التهاب و آسیت چرکی
  • ایمپلنت های فلزی
  • اختلالات روانی
  • افرادی که رادیوتراپی انجام می دهند
  • حداقل گذشتن یک روز بعد از مصرف قرص Isotretinoin (برای درمان جوش)
  • وجود سوختگی در محل درمان و اطراف آن
  • نداشتن بیماری پوستی فعال و روزاسه (قرمزی و آکنه دوران بزرگسالی)
  • در هنگام کار کردن نواحی اطراف چشم، باید از زیر چشم 1 سانتی متر فاصله داشته باشید
  • روی ناحیه تیروئید نباید کار کرد
  • روی قسمتی که پروتز، چربی یا ژل تزریق شده است نباید کار کرد (مگر اینکه خود فرد قصد آب کردن چربی در ناحیه مورد نظر را داشته باشد)

 

نکته مهم : لذا خواهشمندیم قبل از اقدام برای  لاغری موضعی و پیکر تراشی  حتما با پزشکان متخصص مشورت کنید ؛ مشاوره رایگان اکسیر شهرک غرب شماره تماس 021-88361343 

دستگاه شاک ویو:

 

شاک ویوها امواج صوتی با انرژی بالا هستند که خارج از بدن تولید شده و جهت درمان در نقطه یا ناحیه خاصی از بدن به کار می روند. این امواج با فشارهای مثبت بالا تا 100 مگاپاسکال ( تا صد برابر فشار اتمسفر ) و منفی در محدوده 5 تا 10 مگاپاسکال مشخص می شود. این امواج پس از تولید داخل بدن از محیط مایع و بافت نرم عبور می کنند و اثر آنها در مرز مشترک دو بافت با امپدانس متفاوت مانند محل اتصال استخوان و بافت نرم ظاهر می شود. شاک ویوهـا در برخورد با مرز مشترک دو بافت با امپدانس های مختلف صوتی به دو شکل انعکاس و انکسار از مسیر خود منحرف می شوند این دو پدیده منجر به آزاد شدن انرژی جنبشی در محل اتصال بافتها و تغییرات بافتی می گردد.

با توجه به اثرات بیولوژیک رادیال شاک ویوها، موارد درمانی مختلفی به بهترین شکل با این سیستم ها درمان می شوند که عبارتند از:

  • سلـولیت و لاغری                                                    
  • افتادگی پوست
  • جوانسازی پوست                                    
  • اسکارها
  • اصلاح دفورمیتی های پوستی                    
  • استریا و استرچ مارک
  • بهبود ناهمواری هـای پس از لیپوساکشن      
  • لیپوادم

 

لاغری موضعی با شاک ویو

موارد منع کاربرد شاک ویو:

 

  • روی بافت های چشم و محیط اطراف آن، قلب، نخاع، غدد جنسی، کلیه و کبد
  • روی استخوان ها
  • افراد دارای اختلالات انعقاد خون و استفاده کننده از داروهای ضد انعقاد
  • افراد باردار
  • افراد دارای مشکل ترومبوز
  • افراد دارای مشکل التهاب حاد
  • افراد دارای مشکل پلی نوروپاتی (درگیری اعصاب حسی در چند نقطه)
  • روی غضروف در حال رشد کودکان
  • افراد تحت درمان با کورتیکواستروئید
  • روی بافت ریه
  • در صورت استفاده فرد از بی حس کننده ها
  • کیست تخمدان
  • فتخ شکم

نکته مهم : لذا خواهشمندیم قبل از اقدام برای  لاغری موضعی و پیکر تراشی  حتما با پزشکان متخصص مشورت کنید ؛ مشاوره رایگان اکسیر شهرک غرب شماره تماس 021-88361343 

 

 

 

دستگاه LPG:

 

دستگاه LPG که از جدیدترین تکنیک های درمان سلولیت و کاهش سایز و لاغری موضعی  است، در مناطق مختلف پوست کاربرد دارد. لیپوماساژ توسط این دستگاه غیرتهاجمی صورت می گیرد. این دستگاه با استفاده از یک موتور مخصوص باعث ایجاد مکش قابل تنظیم در شدت و فرکانس می شود که با دو غلطک باعث کشیده شدن پوست می شود. ماساژ مکانیکی دستگاه با ایجاد یک فشار مثبت و حرکت کردن بر روی پوست و ایجاد فشار منفی بر لایه های زیرین پوست اثرات خود را بر روی پوست و سلولیت و چربی های زیرین پوست، عضلات، و یا استخوانها و عروق و اعصاب می گذارد، بدون اینکه اثرات سوء بر لایه های فوق بگذارد.

روش اندرمولوژی ال پی جی یک سیستم ماساژ تائید شده توسط FDA در سراسر جهان برای درمان چاقی  و سلولیت  می باشد.

در مجموع هر فردی با شرایط زیر متقاضی بالقوه استفاده از LPG محسوب می‌شود:

  • خواستار لاغری موضعی بخش(هایی) از بدن
  • تمایل به حفظ خاصیت کشسانی و داشتن پوستی محکم پس از لاغری و کاهش وزن

 

موارد منع کاربرد LPG:

 

  • ترومبوز (تشکیل لخته خون) و یا مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • بیماری‌های عفونی پیش رونده مانند ایدز و غیره
  • سرطان و تومورهای بدخیم در عرض پنج سال گذشته
  • بیماری‌های قلبی – عفونت‌ها و التهاب‌های حاد
  • بیماری‌های تنفسی
  • نارسایی کلیه
  • هپاتیت
  • دیابت
  • بیماری‌های گردش خون در عرض دو سال گذشته

 

نکته مهم : لذا خواهشمندیم قبل از اقدام برای  لاغری موضعی و پیکر تراشی  حتما با پزشکان متخصص مشورت کنید ؛ مشاوره رایگان اکسیر شهرک غرب شماره تماس 021-88361343 

 

 

دستگاه G5:

 

دستگاه لاغری جی فایو یک سیستم ماساژ درمانی بین المللی است. دستگاه جی فایو با سری‌های مخصوص خود، عضلات و پوست را ماساژ می دهد و به بازیابی بافت‌های عمیق، نابودی انقباض عضلات تحت فشار، بهبود پوست و کاهش وزن کمک می‌کند. این دستگاه نه تنها به لاغری و از بین بردن انقباض عضلات و ترک های موجود روی پوست کمک می کند بلکه برای زیبایی پوست هم موثر است.

با استفاده از G5 ذخایر چربی و سلولیت شکسته می‌شود، بعد از مدتی بافت پوست صاف می‌شود، گردش خون بعد از استفاده از این دستگاه لاغری افزایش می‌یابد، همچنین این دستگاه به ماهیچه‌ها حجم می‌دهد. جی فایو صرفا جهت کاهش وزن نیست اما این دستگاه مخصوص کاهش سلولیت و سم زدایی می باشد.

 

  • رضا رستمی