اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی و پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی و پیکر تراشی | جوانسازی پوست

تزریق ژل و بوتاکس
کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب با انجام خدمات پاکسازی و جوانسازی پوست ، جوانسازی پوست ، جوانسازی صورت ، میکرودرم ، فیزوتراپی ، رفع موهای زائد ، لیزر صورت ، لیزر بدن و بیکینی ، رفع سلولیت ، شاک ویو ، لاغری موضعی و پیکرتراشی ، مشاوره تغذیه و لاغری ، ماساژ ، ماساژ درمانی ، سنگ داغ شرقی ، سوئدی ، فیزوتراپی و شاک ویو ، طب سوزنی
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، پارک (شهید نورانی)، پلاک 26 طبقه دوم غربی
021-88361343

  • ۰
  • ۰

عوارض تزریق بوتاکس در اطراف چشم !!!

عوارض تزریق بوتاکس در اطراف چشم

 

عوارض تزریق های بوتاکس در منطقه پری اوربیتال معمولا مربوط به خود تزریق یا تأثیر دارو است. عوارض تزریق معمولا مربوط به درد و کبود شدن است. می توان با استفاده از یخ پیش از درمان، موضعی یا هوای سرد، ناراحتی را به حداقل رساند، اگرچه این کار ضروری نمی باشد.


رگ های برجسته اغلب در منطقه گوشه خارجی چشم دیده می شوند، که مستعد جراحت در طول تزریق بوتاکس می باشند. در تلاش برای اجتناب از خون مردگی اساسی و حتی شکل گیری هماتوما، تزریق های گوشه جانبی چشم باید به صورت زیرپوستی یا حتی درون پوستی انجام شود و از تزریق های درون عضله باید اجتناب شود. به نظر نمی رسد تاثیرات بالینی با محل تزریق سطحی تقلیل و ریسک عوارض خون ریزی کاهش یابد.

 

 عوارض تزریق بوتاکس

 

 


تزریق در منطقه پری اوربیتال (حتی در خود پلک بالایی به ندرت سبب افتادگی پلک می شود. اگر افتادگی توسعه یابد، ممکن است بستگی به انتشار دارو در عضله پلک داشته باشد. یا حتی مربوط به ضعیف شدن عضله فرونتال از تزریق همراه پیشانی باشد. در موقعیت دوم، تزریق بوتاکس، افتادگی جانبی ابرو را که دیگر نمی تواند با فعالیت عضله پیشانی جبران شود، پوشش نمی دهد. در مقابل، افتادگی دقیق پلک که با تأثیر بوتاکس بر عضله بالابر ایجاد می شود، با مکان عادی ابرو مشخص می شود، که تغییری در میزان درماتو شالازیس وجود ندارد، و مکان پایین ابرو نسبت به کناره صلبیه بالایی دیده می شود. تمایز میان این ساز و کارهای افتادگی اهمیت دارد، چرا که پلک افتاده اغلب واکنش مطلوبی به قطره های چشمی الفا آدرنالینی (مانند آپراکلونیدین  HCI) نشان می دهد، بنابراین پلک تا هنگامی که تأثیر بوتاکس دیگر مشهود نیست، به مکان عادی بر می گردد. قطردهای الغا- آدرنالینی با تحریک عضله مولر عمل می کنند .

 

 

 

تزریق بوتاکس عوارض

 

 

با انجام آزمایشی ساده می توان پیش بینی کرد آیا بیمار به این قطرها واکنش مطلوب نشان خواهد داد یا خیر. چند قطره از HCI آپراکلونیدین ۱۵ / ۰ درصد، محلول چشمی فنیل افرین هیدروکلراید ۵ / ۲ درصد، در چشمی که تزریق در آن انجام شده قرار می گیرد. برای اطمینان از بهترین تأثیر، قطرهها باید زیر پلک بالایی به هنگامی که بیمار رو به پایین نگاه می کند ریخته شود. این اقدام، دارو را مستقیم در تماس با ملتحمه پوشاننده عضله میلر قرار می دهد. تحریک این عضله همواره می تواند پلک بالا را تا ۳ میلی متر بالا ببرد. مشابه عضله میلر پلک پایین، عضله تارسال پایینی، به خوبی تعریف نشده است. در نتیجه، کاربرد نوعی عوامل آدرنالینی، تغییر عمده ای در مکان پلک پایین ایجاد نمی کند. هنگامی که افتادگی پلک ( درمان افتادگی پلک )  پس از تزریق بوتاکس توسعه می یابد، قطره های آپراکلونیدین ۵ / ۰ درصد می تواند در صورت لزوم تا برگشت پلک به مکان قابل قبول به مدت ۲ تا ۴ هفته استفاده شود.
وارونگی پلک و برگشت پلک به درون چشم، از عوارض نادر تزریق  بوتاکس پری اوربیتال است. اگر این موارد افزایش یابند، باید برای اطمینان از این که سطح چشمی شکسته نمی شود، با چشم پزشک مشورت کرد. همان طور که انتظار می رود، این شرایط محدود به شخص است، و معمولا در ۲ تا ۴ هفته برطرف می شود. اشک ریزی، خشک چشمی از انتشار بوتاکس در غده اشکی، و جراحت چشم، عوارض نادر تزریق بوتاکس پری اوربیتال هستند.

 

 

 تزریق بوتاکس دور چشم


چه دوزی از بوتاکس باید تزریق شود ؟!!

 

چندین مؤلف تلاش کرده اند میزان ایده آل دوز تزریق بوتاکس   را مشخص کنند. بلیتزر و گروهش از ۵ / ۲ واحد تزریق مکان برای ۵-۱۵ واحد در یک طرف استفاده کرده اند که بستگی به توزیع خطوط صورت دارد. آنها از یک روش تزریق EMG برای شناسایی عضله استفاده کردند. فلین  دوز     ۱۵ - ۱۲ واحد در یک طرف را که به سه مکان تقسیم شده است پیشنهاد می کند. گریسی، تزریق میان عمل در عضله کروی چشم را برای درمان چین و چروک های  پنجه کلاغی توضیح می دهد. وی در اولین مجموعه اش، بین ۱۵ و ۵۰ واحد عضله استفاده کرد. وی در یک مجموعه متعاقب، با دوز میان عمل ۱۰۰ واحد برای هر عضله، تزریق را در ۱۵ بیمار انجام داد.

    


دوز مناسب تزریق بوتاکس BTX - A

 

بوتاکس BTX - A تزریق شده به منطقه پری اوربیتال باید با هدف درمان، اندازه و استحکام عضله اوربیتال چشم، و مکان کره چشم نسبت به حدقه تعیین شود. همان طور که قبلا با جزییات مطرح شد، اندازه و توزیع عضله اوربیکولاریس چشم می تواند از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد. و حتی در بعضی افراد یک طرف صورت با طرف دیگر متفاوت است. افرادی که عضله شان در ناحیه بزرگی توزیع شده یا عضله هایپرتروفیک دارند، نیاز به دوز بیشتری از دارو نسبت به آنچه «استاندارد» در نظر گرفته میشود دارند. به صورت مشابه، بیمارانی که عضله های کوچک تری دارند و با فشار منقبض نمی شود، باید دوز نسبتا کمتر از دارو را دریافت کنند. دوز دارو باید هنگام تزریق در پلک پایینی و منطقه گوشه خارجی  پایینی چشم بیمارانی دارای کره چشم برجسته هستند کمتر باید باشد .

 

  • ۹۸/۰۳/۱۹
  • رضا رستمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی