اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی و پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی پیکر تراشی | جوانسازی پوست

اکسیر کلینک پوست و زیبایی و تاسب اندام | لاغری موضعی و پیکر تراشی | جوانسازی پوست

تزریق ژل و بوتاکس
کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب با انجام خدمات پاکسازی و جوانسازی پوست ، جوانسازی پوست ، جوانسازی صورت ، میکرودرم ، فیزوتراپی ، رفع موهای زائد ، لیزر صورت ، لیزر بدن و بیکینی ، رفع سلولیت ، شاک ویو ، لاغری موضعی و پیکرتراشی ، مشاوره تغذیه و لاغری ، ماساژ ، ماساژ درمانی ، سنگ داغ شرقی ، سوئدی ، فیزوتراپی و شاک ویو ، طب سوزنی
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، پارک (شهید نورانی)، پلاک 26 طبقه دوم غربی
021-88361343

  • ۰
  • ۰

آنچه که باید از لیفت ابرو و صورت بدانید؟!

آنچه که باید از لیفت ابرو و صورت بدانید؟!

 لیفت ابرو

افتادگی ابرو نتیجه استفاده همیشگی و تکراری از ابروها، در القای حالت های روزمره است. جایگاه پایین افتاده ابرو دال بر نشان دادن حالت احساسی خستگی، ناامیدی ، و خشم است هر چند که افتادگی ابرو غیر ارادی است. افتادگی کم ابرو (کمتر از ۲ میلیمتر) را می توان تنها با تزریق بوتاکس   اصلاح کرد .
لیفت ابرو توسط تزریق بوتاکس تصادفاْ با درمان خط اخم برآمدگی بین دو ابرو کشف گردید هنگامی  تاثیر تزریق بوتاکس در لیفت ابرو مشاهده شد که بعد از تزریق بوتاکس برای رفع خط خم ؛ ابروهای میانی نیز بالا رفته اند .

 با وجود این که چهار عضله وجود دارند که بردار نیروی حرکت به طرف پایین را ایجاد می کنند ، اما تنها یک عضله پیشانی بردار نیروی رو به بالا را اعمال می نماید. با ضعیف شدن عضله پیشانی می تواند به ۱-۲ میلیمتر افتادگی ابرو در فرد اتفاق بیافتد .  تحقیقات نشان داده است که عصب برداری این عضله می تواند منجر به بالا رفتن مشخص ابروی میانی شود.

 لیفت ابرو

در درمان عضله های دپرسور ابرو ، لازم است از اثرگذاری بیش از اندازه بر روی پیشانی اجتناب شود، زیرا این امر سبب اثری معکوس پایین آوردن ابروها خواهد شد. بخش تحتانی عضله پیشانی با عضلات دپرسور ابرو متصل می شود و به این ترتیب وقتی که تزریق بوتاکس در عضلات منقبض کننده اجرا شود ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد. از آنجایی که بخش اعظم عضله پیشانی  در بالای ابروها قرار دارد، تزریق در نقطه ای بلافاصله در زیر خطی که ابروها را به هم متصل می کند می تواند افتادگی را به حداقل برساند.

بعلاوه، استفاده از غلظت بالای بوتاکس نیز به محدود کردن انتشار از نقطه تزریق کمک می نماید. علاوه بر محل و غلظت، دوز نیز دارای اهمیت است. آزمایش های اولیه در لیفت ابرو توسط تزریق بوتاکس نشان داده که درمان افراطی برجستگی بین دو ابرو با دوز بالا (تا۲۵ واحد برای زنان و ۳۵ واحد برای مردان)  اغلب نه تنها عضلات دپرسور، بلکه پیشانی  را نیز فلج می کند.

همچنین معلوم شده که دوزهای پایین تر (۷-۱۰ واحد) ابروهای میانی را به گونه ای نامتناقض تر بالا می برد. دوزهای پایین همچنین اخم کردن اختیاری و سایر بیان حالات چهره ای را مقدور می سازد. قسمت خارجیابرو توسط تزریق بوتاکس  در ابروی بالای جانبی  در بالای گوشه چشم جانبی بالا می آید. اما، یک تحقیق جدید درباره تعیین دوز که توسط نویسنده جین کارو ترزا و همکاران انجام شد، یک افتادگی ابروی کوچک و گذرا را با دوزهای پایین تر نشان داده است. این با حدودأ ۱ mm لیفت ابرو در زنان، با دوز ۲۰-۴۰  تزریق بوتاکس  درمان شده است .

 رفع چروکهای پیشانی

 برای افتادگی متوسط تا شدید ابرو (۳-۱۰ میلیمتر) ، معمولا به شیوه های جراحی نیاز است.و قابل درمان با   تزریق بوتاکس   نیست . لیفت آندوسکوپی ابرو در لیفت بایکرونال (دو تاجی) کلاسیک مورد پذیرش گسترده ای قرار گرفته است که این امر، به سبب ماهیت کمتر تهاجمی این شیوه نوین تر است. تنها چند شکاف معدود در پشت پوست  ایجاد می شود، به طوری که زخم های حاصله کمتر قابل دیدن باشند. از طریق آندوسکوپی، اتصال های فیبری ابرو به حاشیه های کاسه چشم قطع شده و عضلات منقبض کننده ریشه کن می شوند.  تزریق بوتاکس  به چندین طریق مختلف ، جراحی لیفت ابرو را تکمیل می کند. لیفت های ابرو ممکن است نتایج پیش بینی نشده ای داشته باشند که این امر به بهبود پس از جراحی بستگی دارد. بی حرکت نمودن سیستم عضلانی ابرو به عنوان باز تثبیت ضریعی در حدود ۱۲ هفته امری لازم است.

در طول این دوره بهبود، جراحان نیاز به آن دارند که ابروهای بیمار را در محل های بالا آورده شده تثبیت نمایند، تا مانع از بازگشت سریع آنها شوند. تزریق بوتاکس  ابزاری عالی را برای حفظ ابروها در مکان های بالا آورده شده به صورت شیمیایی فراهم می آورد، و این کار را با تضعیف نیروی رو به پایین انجام می دهد. بعلاوه، قطع رشته های عضله منقبض شده توسط عمل جراحی می تواند منجر به رشد دوباره ناجور عضلات شود. پیش درمانی توسط تزریق بوتاکس  می تواند سبب اجتناب از این عارضه احتمالی  گردد.

 پس از عمل جراحی، بالا رفتگی های ابرو که توسط لیفت اندوسکوپیک ابرو ایجاد شده اند، در حدود ۴۰٪ از موارد، اغلب ظرف ۶ ماه سازش پیدا می کند. در این موارد تزریق بوتاکس می تواند طول زمان لیفت را افزایش دهد.تزریق بوتاکس را همچنین می توان برای اصلاح عدم تقارن ابرو پس از جراحی لیفت ابرو، مورد استفاده قرار داد .

 جراحانی که فواید تزریق بوتاکس را شناخته اند ؛ نه تنها از آن به عنوان یک درمان تکمیلی برای لیفت ابرو استفاده می کنند ؛ بلکه حتی ممکن است آن را در بعضی موارد به جراحی ترجیح دهند. از زمان معرفی لیفت اندوسکوپیک ابرو در سال ۱۹۹۲، این شیوه به عنوان تکنیکی نوین برای اصلاح افتادگی ابرو، با کمترین عمل تهاجمی و عوارض کمتر از روش لیفت ابروی کلاسیک کورونال، رسمیت گسترده ای پیدا کرده است. اما، تعداد شیوه های لیفت ابروی اندوسکوپیک اجرا شده در برخی از انستیتوها به مقدار ۷۰٪ کاهش پیدا کرده است. عوامل زیادی در کاهش محبوبیت این شیوه دخیل هستند. این عوامل و نتایج بلند مدت نه تنها برای بعضی از جراحان ناامید کننده است، بلکه عوارض پس از عمل مشاهده شده شامل ریزش مو، تغییرات سرحد مو و پیشانی، عدم تقارن ابرو، بی حس شدن، فلج شدن عصب قدامی پیشانی، و حس غیر طبیعی  پوست سر را نیز شامل می شود. این عوارض شبیه به آنهایی هستند که از عمل های باز لیفت های ابرو ناشی می شود.

بسیاری از جراحان مشاهده کرده اند که تزریق بوتاکس  منجر به لیفت ابرویی می شود که از نظر اندازه به لیفت اندوسکوپیک نزدیک است، اما بیمار را در معرض جراحی تهاجمی با خطر عوارض قرار نمی دهد.

 لیفت ابرو

ترمیم پلک

لیفت ابرو  با تزریق بوتاکس می تواند از عوارض ترمیم پلک بالایی جلوگیری نماید. بسیاری از کاندیدهای ترمیم پلک دارای یک ابروی نافرم هستند که اندکی پایین تر از دیگری قرار دارد و اغلب در سمتی قرار دارد که آنها بر روی آن نسبت می خوابند .

جراح ممکن است که به طور ندانسته در این سمت پوست بیشتری را بردارد که این امر منجر به بیان حالت چهره متخاصم یا نگران می شود. یک لیفت توسط  تزریق بوتاکس آنطور که در بخش گذشته شرح داده شد ابروها را قبل از عمل تراز می نماید. این امر می تواند به جراح کمک کند تا عمل را به طور مناسب طرح ریزی نماید. معالجه چین و چروک های اطراف چشم پنجه کلاغ به جراح اجازه می دهد تا خط بریدگی را بدون توجه به چین و چروک های گوشه خارجی چشم با جراحی، در درون حاشیه استخوانی حدقه چشم مخفی نماید این امر دامنه جراحی را محدود می کند و نتیجه زیبایی برتری را حاصل می نماید.

جراح همچنین می تواند تقارن را به بیمار توضیح دهد و پیش از ترمیم پلک ، ترانس بلفاروپلاستی ] سوپرولترال  هم زمان به پریوستنوم قدامی با شیوه لیفت ابروی دیگر را به بیمار توصیه نماید.

 برای ترمیم پلک پایین در پروپلکسی ، تزریق بوتاکس برای ارتقای بهبود زخم عمل می کند. نتایج جراحی، اغلب به دلیل حرکات عضلانی مکرر به خطر می افتد؛ امری که سبب بدشکل شدن نتیجه کار می شود. برای مثال: شیوه نوار تارسال  برای درمان برگشتگی پلک، اغلب توسط پارگی زخم اصلاح موقت تارس انتهایی  تا زردپی تاندون کانتال جانبی دچار مشکل می شود. پیش از عمل جراحی، ۵ واحد تزریق بوتاکس در اوربیکولاریس جانبی  برای به حداقل رساندن عمل کشش، به کاهش میزان پارگی زخم منجر شده و در همان زمان، چین و چروکهای گوشه خارجی چشم  را درمان می کند.

 لیفت صورت

یک بررسی جدید در زمینه تزریق بوتاکس در عضلات اربیکولاریس، تحت دید مستقیم جراحی در طول بلفاروپلاستی، به مدت ۱۲ ماه فلج را نشان داد که توسط بررسی های الکترومایوگرافی تأیید شد. این مدت نسبت به تزریق های داخل پوستی بسیار طولانی تر است. بعلاوه، فلج عضله ظرف ۲۴ ساعت رخ می دهد 

که سریع تر از ۳-۵ روز معمول مشاهده شده توسط تزریق های داخل پوستی است. اگر چه این مشاهدات بحث انگیز هستند و ممکن است مختص به دوز و تکنیک باشند، اما به همکاری بین عصب برداری شیمیایی و جراحی در سطح مولکولی اشاره می کنند؛ هر چند که مکانیزم ها نامشخص هستند. اما، بعضی از محققین ایمنی تزریق های استفاده شده در طول عمل جراحی را جای سؤال قرار داده اند. برای مثال: تزریق بوتاکس  ممکن است که سهوأ از طریق صفحات بافت بریده به مناطق ناخواسته منتقل شود. بعلاوه، پادزهرهای خنثی کننده در برابر تزریق بوتاکس نادر بوده و به تزریق های مکرر در دوزی بالاتر از ۱۰۰ واحد در طول تزریق های و راپوستی و با فرمولاسیون اصلی آلرگان تزریق بوتاکسدر قبل از سال ۱۹۹۷ محدود است. یک احتمال نظر وجود دارد که بر اساس آن زخم جراحی و واکنش التهابی متعاقب بتوانند واکنش ایمنی مسئول برای توسعه آنتی بادی های خنثی کننده  IgG در برابر تزریق بوتاکس را تقویت نماید. اما، هیچ گزارشی در مورد آنتی بادی های خنثی کننده از زمان تغییر فرمول بوتاکس  به صورت کم پروتئین آن توسط آلرگان در سال ۱۹۹۷ وجود ندارد. نویسندگان همچنین معالجه قبلی را به درمان در طول عمل جراحی ترجیح می دهند تا عضلات، پیش از عمل جراحی آرام بگیرند و برآورد دقیق تری از مقدار بافتی را که باید بریده شود مقدور نماید.

لیفت صورت

جراحی های اصلاحی لیفت صورت ،  لیفت گردن ، و پلاتیسما شامل روی هم قرار دادن دستگاه عضلانی- آپونورزی و چین زنی عضله پلاتیسما است. فعالیت پلاتیسما پوست را به سمت پایین می کشد و می تواند اثر شیوه های عمل را در طول زمان معکوس نماید. تزریق در پلاتیسما پیش و پس از شیوه های جراحی می تواند دوام نتیجه را بهبود ببخشد . هنگامی که دوز تزریق به ۳۰-۴۰ واحد محدود باشد، آنگاه اختلال بلع و ضعف خمش گردن بعید خواهد بود.

 تزریق بوتاکس  در رفع انقباض غیر ارادی یک عضله پس از عمل مفید است. مسئله ای در آسیب جانبی در شاخه گونه ای از عصب چهره ای دیده شده است که هرگاه بیمار چشمک بزند به سبب فعالیت بالا برنده لبی بالائی یا عضله گونه ای منجر به لبخند غیر ارادی خواهد شد. می توان با تزریق ۱ تا ۲ واحد در بالا برنده بالائی لبی این عارضه را کاهش داد. به همین صورت، لیپوساکشن گردن که اغلب با لیفت های صورت و اصلاحهای پلاتیسما همراه است، به ندرت می تواند به عصب حاشیه ای آرواره تحتانی آسیب بزند که عضلات منقبض شونده لب پایینی را کنترل می کند.

 لیفت صورت

  • ۹۸/۰۳/۱۰
  • رضا رستمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی